רגע לפני פיזור הכנסת: מינוי מקורבו של בנט

רגע לפני ההליכה לבחירות, חברי דירקטוריון המרכז הארצי למקומות הקדושים התכנסו הבוקר באופן דחוף, ומינו את אביהו בן משה, מקורב לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט לתפקיד יו"ר הדירקטוריון - למרות החשש שזה בניגוד להוראה של היועצת המשפטית לממשלה. חבר הכנסת משה ארבל שיגר פנייה וטען כי מדובר ב"מחטף" | לשכת כהנא: "כל המינויים נעשים על פי חוק ובליווי משפטי צמוד"

יאיר כלפה | פוליטי 22.6.2022 | 21:00

כהנא ובנט במליאה | צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא הביא לאישור יו"ר דירקטוריון המרכז הארצי למקומות הקדושים, את אביהו בן משה שמונה היום (רביעי) שעות בודדות לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, ועל אף ההוראה של היועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה - ובעקבות כך נעשתה פנייה לאחרונה בטענה כי מדובר ב"מחטף".

באופן מפתיע חברי הדירקטוריון קיבלו הודעה בדבר כינוס "דחוף" לאישור יושב ראש חדש לדירקטוריון, והתבקשו לאשר את מינויו אביהו בן משה, אשר נחשב למקורב לראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, המכהן כחבר מועצת העיר רמת גן מטעם ה'בית היהודי'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נציג רשות החברות הביע חשש במהלך הדיון כי המינוי נוגד את ההוראה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה על מינויים בתקופת בחירות, ואמרה כי יש להימנע מכך. לאור זאת, הוחלט שהמינוי יהיה תקף על שנה אחת בלבד.

בעקבות כך, חבר הכנסת משה ארבל מש"ס שיגר פנייה ליועמ"שית בה תיאר את הליך המינוי, וטען כי זימון חברי דירקטוריון לפני ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית מעיד ש"מדובר במחטף אשר שם ללעג את הנחיית היועצת המשפטית לממשלה בדבר מינויים בתקופת בחירות ואת פסיקת בג"ץ בנושא", כך לדבריו.

בן משה אף נפגש לאחרונה עם שקד ואורבך בעניין המשבר הפוליטי, וארבל מציין שהניסיון של שקד למנות את בן משה ליו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובניה "שורקות" מעידה גם היא על הקרבה בין השניים. על כן, הח"כ מש"ס דורש "את ביטול מינויו שלו לתפקיד בהיותו מנוגד לדין ולהנחיות היועצת המשפטית לממשלה".

מלשכת ח"כ מתן כהנא נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שהוועד המנהל בחר במר אביהוא בן משה כיו״ר הדירקטוריון החדש, לאחר תקופה ארוכה בה לא כיהן יו״ר. כל המינויים במשרד לשירותי דת נעשים על פי חוק ובליווי משפטי צמוד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום