ההצעה שקיבל ניר אורבך בתמורה לפרישתו מהכנסת

לאחר שהודיע כי אינו חלק מהקואליציה, ניר אורבך קיבל הצעה  מלשכת רה"מ בנט להתמנות ליושב ראש מפעל הפיס או מנכ"ל קרן היסוד אם יתפטר מהכנסת ולמנוע את פיזורה | אורבך דחה את ההצעות ואמר שהוא מגיע ממקום ערכי

חזקי ניימן | פוליטי 22.6.2022 | 21:33

ניר אורבך | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת ניר אורבך שעמד בכל הלחצים לאורך השנה האחרונה בגין הקמת ממשלת בנט כשהיא נשענת על קולותיה של סיעת רע"מ אותה מכנים בימין כ'תומכת טרור', אולם בעקבות משבר חוק יהודה ושומרון אורבך התבטא בחריפות במליאה תוך שהוא זועק לעבר גנאים: "הניסוי אתכם נכשל", לאחר מכן  הוא הודיע על הקפאת חברותו בקואליציה ויצא לחופשה משפחתית כשהוא מותיר את הפוליטיקאים והפרשנים להעריך לאן מועדות פניו.

בליכוד ניסו להגיע עם אורבך להסכמים, גם רה"מ בנט ניסה להניא אותו מלתמוך בחוק לפיזור הכנסת ועל פי הדיווחים ההחלטה הדרמטית של רה"מ הגיעו אחרי הודעת אורבך כי הפור נפל וכי הוא יתמוך בהפלת הממשלה.

ב'חדשות 13' נחשף כי במהלך השיחות בין ראש הממשלה לניר אורבך, הוצע לו להתמנות ליו"ר מפעל הפיס או מנכ"ל קרן היסוד בתמורה לפרישתו מהכנסת. אורבך דחה את ההצעות והבהיר שהמהלך שלו הוא ערכי ולא כדי לקבל תפקיד.

בסביבתו של ראש הממשלה אמרו לליאור קינן שפרסמה את הידיעה כי ההצעות לא הובאו על ידו באופן אישי אלא על ידי גורמים חיצוניים.

אחרי שאחר הצהריים, החוק לפיזור הכנסת ה-24 אושר בקריאה טרומית בתמיכת 110 חברי כנסת. החוק יעבור החוק לוועדת הכנסת העומדת בראשות ח"כ ניר אורבך שיכריע אם הוא יידון אצלה או בוועדת החוקה אם יידון אצלה, כך או כך, לאורבך יש כעת כוח רב בידיו בהשפעה על העברת פיזור הכנסת באופן סופי וכן גם על תאריך הבחירות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום