ממשלת בולגריה נפלה לאחר שהפסידה בהצבעת אי אמון

בולגריה עומדת כעת בפני הבחירות הרביעיות מאז אפריל 2021 על רקע חילוקי דעות על הוצאות התקציב והאיחוד האירופי. ראש ממשלת בולגריה קיריל פטקוב אמר לפרלמנט: "אתם צריכים להחליט, אתם תדחפו את המדינה למשבר פוליטי בעתות מלחמה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.6.2022 | 08:17

דגל בולגריה | צילום: Pixabay

ממשלת בולגריה בראשות קיריל פטקוב נפלה בהצבעת אי אמון בפרלמנט והכניסה את מדינת האיחוד האירופי לסערה פוליטית במהלך המלחמה באוקראינה והאינפלציה הגואה.

האופוזיציה הפילה את הממשלה שתפסה את השלטון לפני שישה חודשים - בהצבעה 123-116 לאחר שהקואליציה השלטת איבדה את הרוב שלה על רקע מחלוקות על הוצאות התקציב והאם בולגריה צריכה לאשר את הצטרפותה של צפון מקדוניה לאיחוד האירופי.

ראש הממשלה פטקוב, בן ה-42, שהתחייב להילחם בשחיתות, נקט בעמדה פרו-אירופית ופרו-נאט"ו חזקה מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה, עמדה יוצאת דופן למדינה בעלת יחס ידידותי מסורתי למוסקבה. אנליסטים צופים שממשלה חדשה תביא מדיניות ניטרלית יותר כלפי רוסיה. "ההצבעה הזו היא רק צעד אחד קטן בדרך ארוכה מאוד", אמר פטקוב לאחר ההצבעה. "מה שהם לא מבינים זה שזו לא הדרך לנצח את העם הבולגרי".

ראש הממשלה פטקוב דחה שיחות קואליציוניות עם מפלגות האופוזיציה, אך יחפש עריקים בפרלמנט כדי לגייס מספיק תמיכה לממשלה חדשה ולהימנע מבחירות מוקדמות. הנשיא רומן ראדב יידרש להקדים את הבחירות תוך חודשיים ולמנות ממשל זמני אם פטקוב לא יצליח להרכיב רוב לקבינט חדש ואם שתי מפלגות אחרות בפרלמנט לא יוכלו להרכיב ממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום