מה יקרה אם רוסיה תסגור את אספקת הגז בחורף הקרוב?

רוסיה החלה לנתק מדינות מאספקת גז ו​​לעכב את מאמציהן למלא את מחסני הגז שלהן לפני החורף. הגז לא יגיע לשורת מדינות אחרות כולל פולין, בולגריה, צרפת והולנד. מה שגרם גם לקיצוץ באספקה ​​באיטליה, אוסטריה, צ'כיה וסלובקיה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.6.2022 | 09:09

תחנת דלק באנגליה: אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

נראה שנשיא רוסיה לדימיר פוטין וענקית האנרגיה הרוסית, גזפרום, מכניסים את אירופה לבעיה, על ידי הגבלת אספקת הגז. ראש סוכנות האנרגיה הבינלאומית הזהיר כי אירופה צריכה להיערך מיד למקרה שרוסיה תבטל את כל יצוא הגז לאזור בחורף הקרוב. הפלישה לאוקראינה עוררה מאבק של מדינות להיגמל מייבוא ​​אנרגיה רוסית.

רוסיה החלה לנתק מדינות מאספקה ​​ולעכב את מאמציהן למלא את מחסני הגז שלהן לפני החורף. במהלך השבוע האחרון, גזפרום קיצצה ב-60% את האספקה ​​העוברת דרך צינור הגז הטבעי הגדול באירופה, 'נורד סטרים' מה שגרם לקיצוץ באספקה ​​באיטליה, אוסטריה, צ'כיה וסלובקיה. הגז נסגר גם לשורת מדינות אחרות כולל פולין, בולגריה, צרפת והולנד.

לפני המלחמה, רוסיה סיפקה 40% מאספקת הגז של אירופה, כך שהגברת היבוא של גז נוזלי במדינות מסוימות כולל גרמניה, הופכות את החלפת הגז הרוסי כמעט לבלתי אפשרית בטווח הקצר. מנהיגי האיחוד האירופי לא החליטו עדיין לאסור לחלוטין גז רוסי מכיוון שהוא נתפס כלא מעשי ומפלג פוליטית.

במקום זאת, מדינות דוהרות למלא את מאגרי האחסון שלהן מוקדם יותר בשנה מהרגיל. מערות האחסון התת-קרקעיות של אירופה מלאות כעת ב-57%. הנציבות האירופית ביקשה מכל מדינה להגיע ל-80% אחסון עד תחילת נובמבר, כאשר גרמניה מכוונת ל-90% באותה נקודה. עם זאת, ללא גז רוסי, יהיה קשה לעמוד ביעדים הללו. "הדרך היחידה שהם יתקרבו ליעד היא על ידי תשלום מחירים גבוהים מאוד. ארה"ב שולחת גז לאירופה דרך אסיה כי מדינות באירופה משלמות יותר" אמר אנליסט הנפט והגז של ניית'ן פייפר.

באירופה גם מנסים להשיג יותר גז בצנרת מנורבגיה ואזרבייג'ן ולהגביר את השימוש באנרגיה מתחדשת. בינתיים, מדינות אסיה, כמו פקיסטן, נאלצות לחזור יותר ויותר לפחם מזהם מאוד, כאשר אירופה במקביל אוגרת את כל הגז, אין ספק שאירופה בצרות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום