טורקיה חושפת: סוכל ניסיון איראני לחטוף בכיר ישראלי ורעייתו

האיום האיראני על ישראלים בטורקיה: המודיעין הטורקי חושף כי סיכל מזימה ביום שישי האחרון לחטוף את שגריר ישראל לשעבר ורעייתו ששהו באותה עת במלון בבירה איסטנבול. בטורקיה מדווחים כי לפחות עשרה חשודים נעצרו | שר החוץ יאיר לפיד המריא הבוקר לביקור מדיני במקום

מאיר גלבוע | חדשות בעולם 23.6.2022 | 13:19

כוחות משטרה בטורקיה | צילום: pixabay

המודיעין הטורקי מודיע היום (חמישי) כי הצליח לסכל ניסיון פיגוע איראני באיסטנבול ביום שישי האחרון. לפי הטורקים, האיראנים תכננו לחטוף ולפגוע בדיפלומטים ישראלים ובתיירים באיסטנבול. בדיווח נכתב כי מתכנני המזימה היו באיסטנבול. אחד היעדים, לפי הדיווח: שגריר ישראל לשעבר ואשתו ששהו במלון בעיר. לפחות עשרה חשודים נעצרו.

לפני זמן קצר המריא שר החוץ יאיר לפיד לטורקיה, לבירה אנקרה. לפיד שקל לבטל את הביקור בעקבות הדרמה הפוליטית, אך לבסוף החליט להמריא עקב הצורך הביטחוני הדחוף בנסיעה.

אזהרת המסע לאיסטנבול היא ברמה הגבוהה ביותר, רמה 4, ואילו באנקרה ובשאר חלקי טורקיה האזהרה היא ברמה 3, לפיה יש לדחות נסיעות לא חיוניות. במקרה של לפיד מדובר בנסיעה חיונית ולכן אין מניעה לנסוע.

במהלך הימים האחרונים אנשי ביטחון טורקים וישראלים ניהלו מבצע חסר תקדים באיסטנבול לסיכול המזימה האיראנית לביצוע פיגועי רצח וחטיפה של אזרחים ישראלים. בכירים בישראל הזהירו בשבת כי מרוב נואשות האיראנים הורידו הנחיות לחוליות שלהם בטורקיה, חוליות שמורכבות מאיראנים ומאזרחים טורקים מגויסים, לרצוח ישראלים בכל מחיר - ואם צריך גם לבדוק לתיירים דרכונים כדי לחפש ישראלים.

בשבוע שעבר זיהו גורמי מודיעין בישראל את חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, כמי "שמנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בממסד הביטחוני האיראני". טאייב מכהן בתפקיד הנוכחי מאז 2009, לאחר שלפני כן שימש כמפקד הבסיג', ארגון מתנדבים צבאי למחצה הכפוף למשמרות המהפכה. לפי ציוצים הלילה בטוויטר, שלא לא אומתו ואף דווחו בכלי תקשורת מרכזיים באיראן, טאייב אכן הודח מתפקידו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום