פינלנד מזהירה את רוסיה שהיא ערוכה למלחמה; ארה"ב מכריזה על תמיכת נאט"ו בליטא

מפקד הכוחות המזוינים של פינלנד אמר שהמדינה נערכת למלחמה נגד רוסיה כבר עשרות שנים. ליטא חסמה סחורות מלהגיע למובלעת הרוסית קלינינגרד. ארה"ב הודיעה כי תגן על חברת נאט"ו, ליטא, אם רוסיה תפתח במתקפה. רוסיה נשבעה להגיב בצעדים ש"יהיו השפעה שלילית חמורה על האוכלוסייה הליטאית" לאחר שהמדינה חסמה פחם ומתכות מלהגיע לרוסיה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.6.2022 | 09:39

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: דוברות הקרמלין

פינלנד הזהירה את רוסיה שהיא מוכנה למלחמה, כאשר הרוח למלחמת העולם השלישית מתנשאת על המערב. ראש הכוחות המזוינים של פינלנד, גנרל טימו קיווינן, אמר כי המדינה מתכוננת למתקפה רוסית כבר עשרות שנים ותתנגד קשות לתוקפנות רוסיה במקרה שתתרחש מלחמה.

פינלנד בנתה ארסנל משמעותי של נשק, אך מלבד החומרה הצבאית, גורם מכריע הוא שהפינים יהיו בעלי מוטיבציה להילחם, אמר קיווינן. פינלנד גם הכעיסה את רוסיה כשהגישה בקשה להצטרף לנאט"ו בתגובה לחששות מהתוקפנות של פוטין.

בחזית אחרת, מחלקת המדינה האמריקנית אמרה שוושינגטון תגן על חברת נאט"ו, ליטא, אם רוסיה תחליט לפתוח בהתקפה על המדינה. ארה"ב אמרה אתמול שתמיכתה בליטא היא "עופרת ברזל" וכי כל התקפה על המדינה "תהווה מתקפה על כל חברות נאט"ו". האיום מגיע לאחר שמוסקבה איימה על שכנתה ב"השלכות חמורות" בגלל חסימת סחורות מלהגיע למובלעת הרוסית קלינינגרד.

בנוסף למתיחות הגלובלית המוגברת, הכוחות המזוינים הצרפתיים ערכו תרגיל צבאי מפתיע באסטוניה. מנגד, ספינות מלחמה סיניות ורוסיות הפליגו בסמוך לחוף היפני. ימים יגידו כיצד ולאן תתפתח המתיחות המחריפה מיום ליום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום