בכיר איראני: הסכסוך עם ישראל לא ייפתר באמצעות דיפלומטיה

עלי לריג'אני, יועץ למנהיג המהפכה האסלאמית, אמר כי לא ניתן לפתור את הסכסוך בין איראן לישראל באמצעות דיפלומטיה. לריג'אני היה יו"ר הפרלמנט האיראני לשעבר, את הדברים בעת שהשתתף בטקס חשיפת ספרים שנערך בספרייה הלאומית ובארכיון של איראן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.6.2022 | 14:12

שריפת דגלי ישראל וארה"ב באיראן: אילוסטרציה | צילום: Iran international

עלי לריג'אני, יועץ למנהיג המהפכה האסלאמית, אמר כי לא ניתן לפתור את הסכסוך בין איראן לישראל באמצעות דיפלומטיה. לריג'אני אמר כי הסכסוך של ישראל עם איראן הוא נושא אסטרטגי, "כתוצאה מכך, לא ניתן לפתור את הנושא הזה באמצעות דיפלומטיה, רק על ידי מלחמה". לדבריו, "האימאם חומייני והמהפכה האסלאמית באמת שינו את מפת המזרח התיכון, והטיעון שהמהפכה האסלאמית היא מכשול מרכזי למימוש הדרישות של ארה"ב וישראל באזור".

לריג'אני אמר כי הוא מאמין שישראל למדה כעת כיצד להתעמת עם המהפכה האסלאמית. "לדעתי, היום הם למדו איך להתעמת עם המהפכה, ולכן יש צורך שהפקידים הצבאיים והפוליטיים של המדינה ישימו לב יותר". הוא טען כי במהלך השבועות האחרונים, "ישראל פתחה בקמפיין תקשורתי כולל נגד איראן שכלל טענות מוזרות על איומים איראניים על תיירים רגילים בטורקיה השכנה". הוא אמר כי "לא בנט ולא גורמים ישראלים אחרים הציעו ראיות כלשהן לתמיכה בטענותיהם".

הוא טען כי איראן מאמינה שישראל מפיצה בגלוי שקרים שאינם ראויים לתגובה. 'נור ניוז', כלי חדשות המקורב למועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, דיווח כי איראן נחושה לנקום את ההתנקשות בקולונל סייד חודאי, אך היא לא תעשה זאת דרך רצח של חפים מפשע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום