ההספד המרטיט שהמנוח ביקש בצוואתו

"לא רוצה גן עדן התחתון לא רוצה גן עדן העליון רוצה רק אותך לבד" • ההספד המרטיט של הגאון הצדיק רבי שמואל צ'צ'יק על אחיו הגאון הצדיק רבי מנחם זצ"ל, שנפטר השבוע ובצוואתו ביקש שרק ישירו את הניגון מהפסוק בתהילים • צפו בהספד שהרטיט את המלווים 

משה ויסברג | חרדים 23.6.2022 | 21:36

ההספד על רבי מנחם יהודה צ'צ'יק זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

הספד יוצא דופן ומרטיט במיוחד נישא השבוע במסע הלווית הגאון הצדיק, החסיד המקובל רבי מנחם יהודה צ'צ'יק זצ"ל והוא בן 70 בפטירתו. 

 

אביו, הגאון הצדיק רבי וועלוול צ'צ'יק זצוק"ל (בעל ה"תורת זאב" ותלמיד מרן הגרי"ז מבריסק זצוק"ל) כשהיה אומר תהילים בהשתפכות הנפש והגיע לפרק ע"ג פסוק כ"ה, סיפר כדלהלן: שבעל ה"תניא" זי"ע שמע מפיו של המגיד ממעזריטש זי"ע כשאמר תהילים והגיע אל הפסוק "מי לי בשמים ועמך לא חפצתי" פירש ביידיש, "איך דארף נישט דעם גן עדן התחתון, איך דארף נישט דעם גן עדן העליון, איך וויל נאר דיר אליין" ובתרגום בלשה"ק: "איני צריך את הגן עדן התחתון, איני צריך את הגן עדן העליון. אני צריך רק אותך לבד". 

המנוח הגאון הצדיק רבי מנחם צ'צ'יק זצ"ל השאיר צוואה שלא יספידו אותו כלל, רק ביקש שינגנו את הניגון הנ"ל שהיה מאוד חביב אצל אביו הצדיק בעל ה"תורת זאב". וכך עשה אחיו ר' שמואל יבלד"ח טרם צאת מסע הלוויה, שורר את הניגון והמילים המרטיטות ולא הותיר עין יבשה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום