מנכ"ל אתר הרשב"י התפטר מתפקידו

במכתב ליו"ר ועדת החמישה מודיע מנכ"ל אתר הרשב"י אלי פריינד על התפטרותו מהתפקיד. 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא והסיבה להתפטרות

משה ויסברג | חדשות בארץ 23.6.2022 | 23:19

אלי פריינד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל אתר קבר הרשב"י, עו"ד אלי פריינד, התפטר היום (חמישי) מתפקידו. הרקע: ביטוח אתר הציון.

במכתב ששיגר לרב המקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה, טען פריינד כי זה זמן רב שמתנהל דיון על הגדרת הסמכות והאחריות בשטחים הסובבים את חלקות 12 ו-70 בין המשרד לשירותי דת באמצעות המרכז הארצי למקומות הקדושים לבינו.

"ברי כי לא ניתן להפריד בין השטחים השונים, ולניהול מיטבי של האתר יש צורך בגורם אחד שיהיה אחראי על כל השטח", כותב פריינד.

בייחוד כאשר עובדי הניקיון הסדרנים והתחזוקה עובדים ומקבלים הוראות ממני בכל השטח, ואינם פועלים רק בחלקות 12 ו- 70 .

פריינד מספר עוד כי בפגישה שהתקיימה בלשכתך בתאריך 22.6.22 התברר ע"י מר גל שם טוב, משנה למנכ"ל המשרד לשירותי דת, כי לאחר שהוא בדק את הנושא לעומק לא ניתן לתת שיפוי לגורם אשר מייצג או פועל מטעם גורם פרטי, וכידוע וועדת החמישה הינה גורם פרטי בהגדרתה.

נוצר מצב אבסורדי שבו מחד גיסא אני נדרש לנהל ולקחת אחריות על כל השטח גם מחוץ לחלקות 12 ו- 70 שהינם שטחים בבעלות רמ"י, ומאידך גיסא אינני זכאי לכל שיפוי של רמ"י בהיותי מייצג גורמים פרטיים, דהיינו ועדת החמישה.

"בנסיבות הללו", כותב פריינד ככל ויקרה נזק למאן דהו בשטח הנ"ל, אני חשוף לתביעה אישית על כל המשתמע מכך. לא למותר לציין כי מדובר בשטחים גדולים, כ-25 דונם, אשר הפכו לאחרונה מסוכנים שבעתיים עם הפיכתם לאתר בנייה, בעקבות העבודות המבוצעות לחיזוק המסלעות.

לאור האמור לעיל הנני להודיעך כי החלטתי לסיים את תפקידי כמנהל אתר קבר הרשב"י. מכיוון שברצוני לסיים את הליך הוצאת ההיתר לחיזוק מרפסת הכוהנים וסיום עבודות החיזוק הנדרשות באזור זה יש כיסוי ביטוחי, אסיים את עבודתי באתר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום