סקר מנדטים חדש: הסיוט שמטריף את אזרחי ישראל

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר לא מבשר טובות לאף גוש ובייחוד מבשר רעות לאזרחי ישראל שיצטרכו לפקוד ככל הנראה שוב את הקלפי. לצד זאת מי שנשטפים בזיעה קרה תוך כדי קריאת הסקר, הם חברי ארבע מפלגות שכיום בקואליציה ועשויים למצוא את עצמם מחוץ לכנסת הבאה

קובי עוזיאלי | פוליטי 24.6.2022 | 07:26

הצבעה בבחירות | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בסוף שבוע פוליטי מטלטל שבו הכריזו נפתלי בנט ויאיר לפיד על התפזרות הכנסת ויציאה לבחירות, לאחר שכשלו בייצוב הקואליציה נוכח איבוד הרוב לפני שלושה חודשים עם עזיבתה הפתאומית של יו"ר הקואליציה עידית סילמן ואחריה ניר אורבך, לצד ראידה רינאווי זועבי ומאזן גנאים שעשו דין לעצמם בהצבעות.

מאז הכריזו ראשי הממשלה היוצא והנכנס על פיזור הכנסת פורסמו חמישה סקרים שהעריכו כי בנימין נתניהו קרוב יותר להרכבת הממשלה הבאה, אם כי באף לא אחד מהם הוא זוכה ב-61 מנדטים, אולם מיטב הפרשנים העריכו כי אם המגמה תימשך הוא עשוי לסיים גם עם רוב מובהק של 62-63.

הסקר השישי למערכת בחירות זו, אם חשוב לכם לספור ולזכור, נערך על ידי מכון 'פאנלס פוליטיקס' בהנהלת מנחם לזר ומתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב סופהשבוע' וממנו עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום התוצאה היתה - שוויון בין הגושים.

מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מקבלת בבחירות 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד 21 מושבים, 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ממשיכה לשמור על התחזקות גם בסקר זה, עם 9 מושבים, לעומת 7 כיום,  מפלגת 'כחול לבן' של בני גנץ שומרת גם היא על כוחה הנוכחי עם 8 מושבים בכנסת הבאה. כך לפי הסקר.

באשר לנתון של ש"ס - 7 מושבים בסקר, ניתן להתווכח ולהסיק שככל הנראה היא תקבל יותר כהרגלה, כך שגוש נתניהו ישמור אולי על יתרון מספרי בין הגושים. 'יהדות התורה' מקבלת בסקר 'מעריב' 7 מושבים ובעצם שומרת על כוחה הנוכחי.

מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי שומרת גם היא על כוחה וזוכה ב-7 מושבים, 'הרשימה המשותפת' גם כן נשארת עם 6 המושבים שלה, 'ישראל ביתנו' מפלגתו של שר האוצר ליברמן נחלשת ל-5 מושבים וזהו לא סקר ראשון שמעריך את היחלשותה למניין זה.

בתחתית נמצאות אותן ארבע מפלגות, כמו בסקרים הקודמים, והן: 'ימינה' של נפתלי בנט, 'תקווה חדשה' של גדעון סער, 'מרצ' של ניצן הורוביץ ו'רע"מ' של מנסור עבאס שמוערכות בסקר הנוכחי בארבעה מושבים כל אחת, וצפות בעצם מעל אחוז החסימה שעומד כיום על 3.25% ועשוי לרדת בחזרה ל-2% על פי יוזמת חבר הכנסת מוסי רז ממפלגת 'מרצ' שברצונו לחוקק זאת בשבוע הבא בטרם תתפזר הכנסת.

לפי נתוני הסקר הרי לנו תיקו בין גוש נתניהו שמשיג 57 מושבים, לבין גוש הקואליציה הנוכחית שמשיג גם הוא רק 57 מושבים, כש'הרשימה המשותפת' נמצאת בתווך עם 6 מושבים. אם אלה תהיינה התוצאות, אז תפתחו יומנים והיכונו לבחירות שישיות.

בסקר השתתפו 727 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה. איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. הסקר נערך ב־22־23 ביוני 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.3%. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום