בניגוד לפרסומים: השריפה הקטלנית לא נגרמה מתנור חימום

לאחר פרסומים רבים בארגנטינה ובישראל כי השריפה שהביאה למותם של חמישה בני משפחה חרדים, נגרמה מתנור חימום, אומר התובע של ארגנטינה, כי "אין תנור, אין מטבח, אין דוד מים ואין מכשיר שהתפוצץ כפי שרבים דיווחו", כך אמר לתקשורת בפתח הבניין השרוף. ארגון 'אמיה' דואג למשפחות שפונו מביתם

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.6.2022 | 07:59

התובע סבסטיאן פדולו, האחראי על סיבת השריפה, מדבר על החקירה | צילום: צילום מסך

לאחר דיווחים לא נכונים כי תנור חימום גרם לשריפה הענקית אתמול (חמישי) בבואנוס איירס בירת ארגנטינה, התובע הראשי של המדינה, סבסטיאן פדולו, שהופקד על חקירת השריפה המחרידה אמר לכלי התקשורת מחוץ לבניין החרוך כי "אין מכשירי חשמל או גז שהתפוצצו. זאת הייתה תאונה שנסיבותיה נבדקות".

פדולו דיבר עם התקשורת בפתח הבניין בשכונת רקולטה בבואנוס איירס שבו התרחש אסון השריפה שבו קיפחו את חייהם אם וארבעת ילדיה. הוא התייחס לבדיקה הראשונית שבוצעה על ידי רשות הכבאות וההצלה בזירה ואמר: "אין כיריים, אין מטבח, אין דוד מים ואין מכשיר שהתפוצץ כפי שרבים אמרו" הסביר התובע לתקשורת.

עוד הודיע ​​התובע כי ביקש דוחות מומחים כדי לקבוע את גורמי השריפה. במובן זה הוסיף פדולו כי "אין שום סימן לאלימות בנכס, וגם לא נמצא תנור חימום כפי שדווח בתקשורת". לפי גורמים במשטרה, השריפה הגיעה לסלון, למטבח, לשלושה חדרי שינה וחדר רחצה, וכן למסדרונות הבית. הקורבנות היו אם המשפחה וארבעה מילדיה. אב המשפחה, בן ה-55 מאושפז במצב קשה בבית החולים ריבדביה, לאחר שיצא לבקש עזרה כדי לנסות לחלץ את משפחתו. הלהבות מנעו ממנו לחזור לדירה, הן גרמו לו לאבד את הכרתו ולהתעלף כתוצאה משאיפת העשן הרעיל.

אבי המשפחה שהתגורר בדירה שעלתה באש, יועבר מטיפול נמרץ ריבאדאוויה לבית החולים אנצ'ורנה בפרובינציית בואנוס איירס עם כוויות בפניו ובעיות במערכת הנשימה. 25 נוספים שנפגעו מהשריפה נותרו מאושפזים במרכזי בריאות שונים.

לוסיאנו סקייפ, נשיא הצלה ארגנטינה, שהגיע לזירת הטרגדיה, הודה לרשויות החירום על המהירות ועל המקצועיות בחילוץ המשפחות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חמישה בני משפחה אחת נספו בשריפה שפרצה בין השעה 4 ל-5 לפנות בוקר יום חמישי בבואנוס איירס. הנספים הם בני משפחת חבאז, בעלת 11 ילדים. אב המשפחה נפצע קשה, והאם נספתה בשריפה עם ארבעה מתוך 11 ילדיה.

הנפטרים הם: האם סופיה כיבודי-חבאז בת 49, הבת קמילה בת 16, אסתר בת 9, אורלי בת 8 ורפי בן ה-4. נכון להבוקר, מצבו של האב יצחק חבאז בן ה-55 קריטי, הילדים: יאיר, יחזקאל, משה ורחל מאושפזים במצב בינוני, ואילו הבן דוד שוחרר מבית החולים ונמצא אצל קרובי משפחתו.

ארגון 'אמיה', ארגון הגג של הקהילה בארגנטינה, יחד עם הסוכנות היהודית, דאגו למשפחות שפונו מבתיהם ושיכנו אותם במלון 'אוואר ג'ונסון', שם הם ישהו עד שתתאפשר חזרתם לבתיהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום