בית המשפט העליון ביטל את חוק הנשק בניו יורק

בית המשפט העליון בארה"ב ביטל ביום חמישי חוק נשק שהגביל את נשיאת הנשק בניו יורק. השופט קלרנס תומאס כתב כי החוקה מגנה על "זכותו של הפרט לשאת אקדח להגנה עצמית מחוץ לבית"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.6.2022 | 10:25

בית המשפט העליון בארה"ב | צילום: Pixabay

נצחון גדול לתומכי החזקת הנשק בארה"ב, בית המשפט העליון ביטל את חוק הנשק שאסר להסתובב עם נשק גלוי בניו יורק, החלטת השופטים ברוב של 6-3 צפויה בסופו של דבר לאפשר ליותר אנשים לשאת אקדחים באופן חוקי ברחובות הערים הגדולות במדינה - כולל ניו יורק, לוס אנג'לס ובוסטון - ובמקומות אחרים. כרבע מאוכלוסיית ארה"ב מתגוררת במדינות הצפויות להיות מושפעות מפסק הדין.

השופט קלרנס תומאס כתב כי החוקה מגנה על "זכותו של הפרט לשאת אקדח להגנה עצמית מחוץ לבית". בהחלטתם, השופטים ביטלו חוק בניו יורק המחייב אנשים להפגין צורך מסוים בנשיאת אקדח על מנת לקבל רישיון לשאת כזה בפומבי. השופטים אמרו כי הדרישה מפרה את זכות התיקון השני "להחזיק נשק".

תומכי החוק של ניו יורק טענו שפגיעה בו תוביל בסופו של דבר ליותר רובים ברחובות ולשיעור גבוה יותר של פשיעה אלימה. ההחלטה מגיעה בתקופה שבה האלימות בנשק עלתה. החוק של ניו יורק שקיים מאז 1913 קבע, שכדי לשאת אקדח בפומבי, אדם המבקש רישיון צריך להראות "סיבה ראויה", או "צורך ספציפי" לשאת את הנשק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום