בנט מדבר: "נכשלתי פוליטית, אבל הייתי רה"מ טוב - עוד אחזור"

"נכשלתי, מודה; בנט ליוסי ורטר, עיתונאי 'הארץ', "לא השכלתי להגן על חבריי מפני מכונת הרעל של נתניהו. אין לי טענות לאיש, לא לעידית, ולא לניר. האחריות שלי, הכישלון שלי" | "לא חשבתי שיהודים ישרפו שוב את אסמי התבואה של אחיהם, עד שהגיע האירוע של תקנות יו"ש"

חזקי ניימן | פוליטי 24.6.2022 | 13:05

נפתלי בנט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמעט שבוע חלף מאז הכריז רה"מ בנט בהצהרה דרמטית כי הוא מפזר את הכנסת ומעביר את התפקיד ל'חליפי', יאיר לפיד. עיתונאי "הארץ" יוסי ורטר מפרסם היום (שישי) בטורו ציטוטים משיחה שקיים עם בנט על רקע התפרקות ממשלתו פיזור הכנסת ה-24. "נכשלתי, מודה נפתלי בנט לורטר, "לא השכלתי להגן על חבריי מפני מכונת הרעל של נתניהו. אף חבר כנסת מאף מפלגה אחרת לא היה מצליח לעמוד במה שהם עברו. אין לי טענות לאיש, לא לעידית, ולא לניר. האחריות שלי, הכישלון שלי. כשנכנסתי לתפקיד, צללתי עמוק לעבודה: איראן שהוזנחה, עזה, קורונה. אותם שכחתי. הם לא הכינו עצמם לממשלה מהסוג הזה".

לטענת בנט, האופוזיציה הצליחה לצרוב בתודעה שהממשלה נשענת על תומכי טרור, שכספי מיסים זורמים לאחים המוסלמים ולכן ישראלים נהרגים; ולכן הכול מתייקר. "הלגיטימציה נשחקה. אם היינו ארבעה בנט ומתן כהנא, וארבעה מנסור עבאס, הכול היה נראה אחרת. הניסוי כן הצליח", הוא אומר.

ורטר מתייחס בטורו לשאלת עתיד רה"מ. לדבריו, בנט יעזוב כנראה את המגרש הפוליטי וייקח פסק זמן. "אני מתכוון לנסות לחזור, אני חושב שהייתי ראש ממשלה טוב. יצחק רבין בקדנציה הראשונה היה ראש ממשלה כושל בגלל התנהלות פוליטית לקויה. גם בנימין נתניהו ב–96'. כשהם חזרו, הם הפיקו לקחים", כך בנט.

העתיד מדאיג אותו הרבה יותר מגורלו האישי, כך לטענתו. ורטר כותב כי בנט משוכנע שישראל נמצאת בצומת דרכים גורלי, המסוכן ביותר בהיסטוריה של המדינה מאז קומה. "התפרקות היא אפשרית", הוא אומר. "לא חשבתי שיהודים ישרפו שוב את אסמי התבואה של אחיהם, עד שהגיע האירוע של תקנות יו"ש".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום