הערבי זייף צ'ק ותושב מודיעין עילית הרוויח 20 אלף ש"ח

המשפיע רבי מיילך בידרמן סיפר היום על יהודי ממודיעין עילית שוויתר בדין תורה שניהל עם שכנו על 5000 ש"ח וכתוצאה מכך הרוויח 20 אלף שקל. כיצד הצ'יק הגיע לערבי שזייף? הסיפור המלא

משה ויסברג | חרדים 24.6.2022 | 14:26

צ'קים | צילום: דוברות רכבת ישראל

סיפור שסיפר היום (שישי) המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, אותו שמע מפי הגאון רבי אליעזר טורק מרבני העיר מודיעין עילית, מראה עד כמה כוחה של מידת הוויתור גדולה ועד כמה ניתן להרוויח מכך.

ומקרה שהיה כך היה: דין תורה התנהל בין שני שכנים בעקבות מחלוקת על קיר שנבנה בבניין. מי צריך לשלם את הקיר שעלותו 5000 ש"ח? באמצע הדין תורה, שכן אחד אמר כי הוא מוותר לשכן השני על התשלום והוא ישלם את עלות הקיר.

השכן שוויתר, היה חייב לקבלן 15 אלף ש"ח, הוא אמר לקבלן אני חייב 15 אלף, אני יכתוב לך צ'ק של 20 אלף ש"ח תוספת 5000 ש"ח על הקיר שנידון ביני ובין השכן. 

מאז עבר הרבה זמן והשכן רואה שהצ'ק לא מומש בחשבון הבנק. הוא פגש את הקבלן, ושאל אותו מדוע הוא לא פדה את הצ'ק? הקבלן השיב כי מזמן כבר השתמשתי עם בצ'ק, שילמתי כבר לאחד הפועלים הערבים את התשלום שמגיע לו. 

ממשיך המשפיע וסיפר: הקבלן בירר, וגילה כי הערבי שקיבל את הצ'ק ראה שיש לו ביד צ'ק עם 20 אלף ש"ח, הלך והוסיף עוד 0 שיהיה 200,000 אלף ש"ח.  הערבי הגיע לבנק להפקיד, והבנקאי שם לב שהערבי זייף את הצ'ק, והוסיף עוד 0, רק הערבי לא שם לב שבצד כותבים גם את הסכום, ושם היה כתוב 20 אלף ולא 200 אלף ש"ח.

הפקיד התחיל לצעוק על הערבי למה הוא זייף, הערבי ברח, ולא מוציאים אותו בכלל, והצ'ק הלך לפח. 

סיים המשפיע רבי מיילך, עם דבריו של הרב טורק: אם מוותרים על 5000 ש"ח מרוויחים עשרים אלף ש"ח. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום