"לילד היו הפרעות קשב ובקופת חולים הייתה המתנה של שנה"

ישי היה ילד חכם ויצירתי מאוד, עד שנורת האזהרה של ההורים נדלקה באחת, עת עלה לכיתה א', אז צצו לפתע הפרעות קשב ובעיות התנהגות • בקופת החולים ההמתנה ארכה חודשים ארוכים ובינתיים מצאו ההורים פתרון מפתיע שטיפל בבעיה בצורה שורשית ומעמיקה

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 13.8.2022 | 22:06

ילד 'ברוגז' | צילום: FREEPIK

"ישי ילד חכם ויצירתי מאוד ויכולת התקשורת שלו טובה", משתפת אמא של ישי ממרכז הארץ, בסיפור המדהים של בנה בן השמונה. "עד כתה א' הוא הסתדר בגן למעט רגישות למגעים ורעשים שהפריעו לו ומפעם לפעם היו גם התפרצויות על חברים, אולם לא הרגשנו משהו חריג ומיוחד לגביו".

אלא שנורת האזהרה נדלקה לפתע באחת. "מאז שישי נכנס לכתה א' התחילו המון בעיות. הוא לא השתלב טוב בתלמוד תורה שבו הוא לומד עד היום, הרבה קשיים חברתיים הופיעו וכל הזמן הוא בתחושת תסכול וחושב שכולם נגדו. במהלך השיעור הוא לא מצליח להתרכז ויוצר הסחות דעת לו ולחברים".

הדברים התגלגלו עד לפתח ההנהלה. "לפני כחצי שנה מנהל התלמוד תורה הזמין אותנו לשיחה והסביר כי הוא לא מתקדם בקצב הלימודי ואף מפריע רבות בכיתה. המנהל המליץ לנו לגשת לאבחון MOXO לבחון אפשרות שיש לילד הפרעת קשב וריכוז ואולי לקחת ריטלין. זה לא קל לשום הורה לשמוע דברים כאלה כלפי הילד שלו אולם הבנו שאין כאן הרבה ברירות". משתפת בכנות אימהית.

"תוך כדי בירור על אבחונים דרך קופת החולים שהגיעו עד לשנה המתנה, שמענו דרך חברה טובה על מרכז נוירומוטוריקה של ד״ר עדנה גלבוע. היא טענה שדרכה נוכל להבין באיזו דרך נכון לעזור לו וכיצד יש להתנהל מולו בבית. ביררנו טוב על השיטה לפני כן, קראנו, קבענו פגישה ראשונה שנקראת כלשונם ״בדיקת מקור הקושי״ והבנו ששורשו של הקושי הוא שישי כל הזמן מוקף בהסחות דעת חיצוניות, המוגדרות כרגישות חושית גבוהה.

"כאן גם הסבירו לנו על נושא השמיעה שהיא אמנם טובה, אולם גם כאן ישנו קושי המוגדר כרגישות שמיעתית, מה שאומר שישי שלי שמע רעשים שהוא בצורה חזקה מידי וכך גם במגע, טעמים וריחות. הכל היה מוקצן וחסר איזון".

בהמלצת הצוות במקום התחיל ישי תהליך במכון בבני ברק.

"בתהליך ביצענו טיפול מיוחד להורדת הרגישות דרך השמיעה של ישי וגם העבירו אותנו הנחיית הורים - כיצד יש להתמודד מול התנהגויות שונות.

"תוך חודשים ספורים מתחילת התהליך ראינו שינוי מדהים אצלו", משתפת אמו של ישי בהתרגשות. "זה מורגש גם בהתנהגות בבית וגם בהצקות מחברים שכמעט פסקו לגמרי. האברך שלומד עם ישי אומר שהוא ממש ילד חדש והם מליחים ללמוד יחד חצי שעה בלי הפסקה. המכון הזה הגיעו אלינו כמו שליחים טובים משמיים וישי עלה על דרך המלך ברוך ה'"

אני ממליצה בחום על מכון נוירומוטוריקה. אם יש לכם ילד רגיש, אדיש מדי או לא מאוזן בכל צורה שהיא, הצוות המקסים של המכון יעזור לכם ויעניק לכם את השירות הכי מקצועי והכי תומך".

השאירו פרטים ליצירת קשר אודות הטיפול החדשני>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום