ישראל וטורקיה מחזירות שגרירים וקונסולים כלליים

לאור ההתפתחויות החיוביות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה - החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא. "נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם". שתי המדינות יחזירו ייצוג דיפלומטי מלא

יענקי פרבר | מדיני 17.8.2022 | 14:15

פסגת הרצוג וארדואן באנקרה | צילום: חיים צח, לע"מ

בעקבות שיחת ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן - ישראל וטורקיה מחזירות שגרירים וקונסולים כלליים. בהמשך לסיכומים, אשר הושגו בעת ביקור ראש הממשלה יאיר לפיד באנקרה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'וושאולו, ובהמשך לשיחת ראש הממשלה לפיד עם נשיא טורקיה ארדואן ולאור ההתפתחויות החיוביות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה - החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא.

אמש (שלישי) שוחח מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו את הדברים. הוחלט להעלות מחדש את דרג היחסים בין ישראל וטורקיה לייצוג דיפלומטי מלא ולהשיב את השגרירים והקונסולים הכלליים משתי המדינות.

השבת דרג היחסים הדיפלומטיים מהווה המשך של המגמה החיובית בהתפתחות היחסים בשנה החולפת, מאז ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, והביקורים ההדדיים של שרי החוץ בירושלים ובאנקרה.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב על הדברים: "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם" עוד אמר "שדרוג היחסים יתרום להעמקת הקשר בין שני העמים, להגברת קשרי הכלכלה, המסחר והתיירות, וכן יתרום לחיזוק היציבות האזורית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום