ליברמן הציג הצעה לארגון המורים: כמה יקבל מורה מתחיל?

בצל האיומים על דחיית פתיחת שנת הלימודים, שר האוצר ליברמן תקף במסיבת עיתונאים את הסתדרות המורים והציג את המתווה המלא של האוצר הכולל העלאה דרמטית בשכר המורים המתחילים ומענק התמדה לאחר שלוש שנים. בנוסף, יסונכרנו ימי החופשה עם שוק העבודה

חזקי ניימן | כלכלי 17.8.2022 | 14:58

ליברמן בישיבת הסיעה | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בנוגע למשא ומתן בין המורים למשרד האוצר. הוא תקף את הסתדרות המורים ואמר: "אסור ששנת הלימודים אחרי שנתיים של קורונה לא תיפתח. זה חשוב לתלמידים, להורים ולמורים עצמם. במקרה שלי, התנהגות אלימה בריונית לא תשתלם. אנחנו מציעים מה שמסוגלים להציע. את המקסימום שאפשר להציע".

"חשוב לתלמידים, חשוב להורים וחשוב לא פחות למורים עצמם לפתוח את שנת הלימודים", אמר ליברמן. "עד היום אנחנו השתדלנו לנהל מו"מ הרחק מהזרקורים, ניסינו לנהל מו"מ ענייני ולא להיגרר לפולמוס ציבורי או תקשורתי. אני חושב שהגענו לרגע שכבר אי אפשר למשוך", המשיך - ותקף: "ראיתי הצפה של כל מיני הודעות שקריות, פייקים, השמצות שאין להם מקום. אני מדבר קודם כל על הדרג המקצועי באוצר. אין צורך לתקוף את הפקידים. זו מדיניות שלי, אם למישהו יש טענות זה קודם כל לשר. אני חושב שמבחינתי, לא סוד, מערכת החינוך היא קריטית".

על פי ההצעה שהציג ליברמן, שכר מורים צעירים יעמוד על 9,000 שקלים בחודש (בניגוד ל-10,000 שדרשה הסתדרות המורים), גמול חינוך כיתה יעמוד על 1,100 שקלים, ויינתן מענק התמדה לאחר שלוש שנות עבודה בסך 24 אלף שקלים. גמול תפקיד יועלה ל-2,000 שקלים. ההצעה כוללת תוספת של 800 שקלים למורה עם 15 שנות ותק, סכום גבוה יותר ממה שהוצע עד כה על ידי האוצר.

עוד כוללת ההצעה העלאת שכר מנהל מתחיל ל-20 אלף שקלים. ליברמן הוסיף שתכנית בית הספר של החופש הגדול, שבה מורים וגננות יכולים ללמד באופן וולונטרי תמורת תוספת שכר, תוארך בשלושה שבועות.

"כל מה שנחתום עם המורים בפירוש ישליך גם על האחרים ולכן צריכים לגשת באחריות", הדגיש ליברמן. "אנחנו ניפגש עם ראש הממשלה היום ונדון בנושא. מקווה שגם שם המתווה כפי שגובש ואושר על ידי יקבל תמיכה במשרד ראש הממשלה". שר האוצר ציין אף כי יו"ר ארגון המורים רן ארז "קיבל הצעה והיא מונחת על שולחנו".

מוקדם יותר תקפה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון את משרד האוצר בנוגע למשא ומתן עם המורים. בריאיון ליערה שפירא בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב היא טענה כי "אני מרגישה שהאוצר לא רוצה להגיע להסכם אחרי כל כך הרבה חודשים". היא הוסיפה: "אנחנו חייבים להפסיק עם הכרוניקה הזו שמשאירים את ההורים והילדים בכזה מתח עד פתיחת שנת הלימודים".

"אנחנו שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים ומדברים איתנו של שביתה וצווי מניעה. מי שמדבר על זה עכשיו, אומר בפה מלא שאין לו שום כוונה להגיע להסכם שכר", אמרה שאשא ביטון. לדבריה, "אין שום מגבלה תקציבית, יש כסף באוצר להסכם הזה. אנחנו ממש לא דורשים הרבה כסף. גם מה שאנחנו דורשים זה פשרה גדולה. אנחנו דורשים את מה שצריך כדי לתקן את המעוות במערכת החינוך". 

במקביל למסיבת העיתונאים הפגינו מחוץ למשרד האוצר עשרות מורים וגננות מהסתדרות המורים, שמתריעה ש"שנת הלימודים לא תיפתח ללא הסכם שכר מיטבי לכולם". מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד אמרה: "המחסור באנשי חינוך אמור להדאיג את הציבור ואת פקידי האוצר יותר מכל דבר אחר, אבל היחידה בממשלה שנלחמת בשביל החינוך כרגע היא שרת החינוך, לכל השאר לא אכפת. הדו"ח שפרסם אתמול מכון המחקר והמידע של הכנסת מוכיח ותומך במה שאנו אומרים כבר שנים. 85% מבתי הספר דיווחו על מחסור באנשי צוות. זה בגלל שפקידי האוצר חושבים שאנשי חינוך הם הבייביסיטר הלאומי ולא אנשי מקצוע מיומנים ומוכשרים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום