ימנע את ביטולי הטיסות? הסכם קיבוצי נחתם עם עובדי אל-על

במסגרת ההסכם, יוענקו לעובדי התחזוקה וההנדסה תשלומים וזכויות נוספות על רקע מהלכי ההתייעלות בחברה | הוסכם על תוספת שכר לתקופת הקיץ עבור שעות נוספות, וכי תוספת השכר עבור פריון שבוטלה בתקופת הקורונה, תוחזר תוך מספר חודשים

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 17.8.2022 | 15:09

עובדים בנתב"ג. אילוסטרציה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ההסתדרות, הנהלת אל על וועד התחזוקה וההנדסה של עובדי החברה חתמו הבוקר (רביעי) על הסכם במסגרתו יוענקו לעובדים תשלומים וזכויות נוספות על רקע מהלכי ההתייעלות וכנגד התחייבותם למיצוי דרישותיהם בנושאים שהוסכמו בתקופת ההסכם, לרבות בענייני שכר ותנאי העסקה. הסכמים אלו נמסר על ידי הצדדים צפויים לתרום להמשך ביסוס החברה וכן להרחבת מהלכי ההתייעלות בקשר עם ניהול כוח האדם בחברה.

לפי ההסכם שפורסם באתר 'דבר', יקבלו העובדים תוספת שכר בחודשי הקיץ בהתקיים תנאים שנקבעו בהסכם בנושא שעות העבודה. כמו כן סוכם על תוספות לשכר בהתאם לוותק ותוספת שכר בגין פריון שבוטלה בתקופת הקורונה, תוחזר בשתי פעימות שיסתיימו עד תחילת 2023. לצד זאת הסכימו הצדדים על כלים נוספים להנהלה להפעיל את החברה ביעילות ובחיסכון. הצדדים ימשיכו במו"מ במטרה להגיע להסכם קיבוצי כולל על תנאי העסקתם של עובדי המגזר המנהלי עד לסוף השנה הנוכחית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההבנות ועל ההסכם שנחתם. אני מודה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"לית אל על, יו״ר מועצת העובדים שרון בן יצחק ולכל העוסקים במלאכה שיודעים פעם אחר פעם להביא את החברה למערכת יחסי עבודה טובה ופורה. חשוב שאל על תהיה חברה חזקה ויציבה ותעוף אל על".

מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה: "ההסכם אשר נחתם עם עובדי מגזר התחזוקה וההנדסה, הינו צעד חשוב ובונה אמון. אנו ממשיכים לפעול לטובת התייעלות החברה הכוללת גם שמירה על כוח האדם, המשאב החשוב של החברה, בזכותו אנו יכולים לממש את חזוננו ולהציע את הסטנדרטים הגבוהים של חוויית טיסה נעימה ומקצועית ללקוחותינו. אני מודה לכל מי שליווה את תהליך ההסכם".יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "ההסכם עושה צדק עם ציבור עובדים ייחודי בעיסוקו אשר גילה אחריות יתרה במשבר התעופה שפקד את העולם בכלל ואת ענף התעופה בישראל בפרט. עובדי התחזוקה באל על נשאו על גבם באחריות רבה את תחזוקת המטוסים בתת כוח אדם ובשעות לא שגרתיות".סמנכ"לית משאבי אנוש ומנהל באל על לימור בוזגלו: "אנו מברכים על ההסכם אשר נחתם עם עובדי מגזר התחזוקה והנדסה וכבסיס להמשך יחסי עבודה תקינים ופוריים. ביחד, נוכל להמשיך לצלוח את האתגרים החדשים שבפתח. תודתי והערכתי האישית להסתדרות ולחברי הוועד על הפגנת מנהיגות אמיתית ואחריות אישית למען העובדים והחברה וכמובן לכל מי שלקח חלק ותרם לחתימתו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום