גורמים מדיניים: "מזהים התקרבות של איראן להסכם"

הסכם הגרעין בין איראן למעצמות מתקרב לרגעי ההכרעה, ובישראל טוענים כי הם מזהים התקרבות איראנית להסכם: "מזהים תהליך במסגרתו הם החלו להכין את הציבור". הם ממשיכים להזהיר: "הם פועלים בטקטיקה ידועה של דשדוש ומשיכת זמן על מנת להביא וויתורים נוספים"

מאיר שלם | מדיני 18.8.2022 | 15:06

אילוסטרציה | צילום: Pixabay

גורמים מדיניים בישראל מעריכים כי הם מזהים התקרבות של איראן לחתימה על הסכם הגרעין מול המעצמות, כשלדבריהם האיראניים נוקטים בטקטיקת של מריחת זמן.

הגורמים אמרו ל'חדשות 13', "אנו מזהים אצל האיראנים תהליך במסגרתו הם החלו להכין את הציבור. גם גורמי ממשל שונים וגם דעת הקהל, לאפשרות של חתימה על ההסכם. תהליך זה בא בניגוד לעובדה שאין התקרבות ממשית בעמדות של הצדדים".

הם הוסיפו, "קיים מתח בין שני הווקטורים המנוגדים הללו אך תהליך ההכנה מייצר מומנטום ושיח חיובי יותר לקראת הסכם. ישראל נערכת לתרחישים שונים, המערכת הישראלית עוסקת בזיהוי המגמות והתרחישים, ובביצוע הפעולות המתאימות על מנת להיערך לכך".

עוד אמרו: "אנו לא מעריכים כי קיימת כוונה אמיתית לסגירה פוליטית של התיקים הפתוחים. נקודה זו הינה אחד הפערים המשמעותיים הקיימים בעמדות בין האיראנים למדינות המערב".

"נושא נוסף הינו הערבויות שהאיראנים מבקשים למקרה ובו בעתיד מי מהחתומים יחליט לצאת מההסכם. לאור הפערים המשמעותיים הקיימים, הערכה כי הצדדים יצטרכו לוותר בשני נושאים אלה על מנת להגיע להסכם".

"ישראל רואה בהסכם הנוכחי הסכם גרוע", סיכמו, "ומדגישה בפני שותפותיה את הסכנה שבחתימה על הסכם זה. האיראנים פועלים בטקטיקה ידועה של דשדוש ומשיכת זמן על מנת להביא וויתורים נוספים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום