התערבות חצופה: בלינקן ביקש מגנץ לבחון מחדש את הוראות הפתיחה באש

ממשל ביידן מעוניין שישראל "תבצע בחינה מחודשת" של הוראות הפתיחה באש בגדה המערבית, בעקבות התקרית בג'נין בה נהרגה העיתונאית האמריקנית-פלסטינית. "התערבות גסה של מדינה זרה בענייניה הפנימיים של ישראל"

ישראל לפקוביץ | מדיני 18.8.2022 | 16:14

בלינקן בביקורו בישראל | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התערבות גסה וחצופה: שר החוץ של ארה"ב שוחח עם שר הביטחון בני גנץ ואמר לו כי העובדה ששירין אבו-עאקלה נהרגה בג'נין מראה שהחיילים לא מילאו אחר הוראות הפתיחה באש או שההוראות אינן מתאימות למצב בשטח ויש לבחון אותן מחדש. בכירים ישראלים ציינו כי צה"ל צפוי לפרסם את המסקנות הסופיות של התחקיר בשבוע-שבועיים הקרובים.

על פי הדיווח באתר 'וואלה' מדובר במהלך אמריקני חריג ביותר שמגיע על רקע הלחץ שמופעל בארצות הברית על ממשל ביידן לנקוט בצעדים נוספים כדי להבטיח שהגורמים שהיו מעורבים במותה של שירין אבו-עאקלה יישאו באחריות לכך.

בתגובה אומר מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "אסור לממשלת ישראל לאפשר בשום אופן התערבות גסה של מדינה זרה בענייניה הפנימיים בוודאי לא החשובים ביותר קרי חייהם של חיילי צה"ל. כפי שמדינת ישראל מעולם לא חילקה עצות לחיילי המארינס כיצד לנהוג במלחמתם בטאליבן ובדעאש, כך אין סיבה שארה"ב תעשה זאת כלפינו. ישראל היא מדינה דמוקרטית, עצמאית ובעלת מורשת תרבותית בת 3,000 שנים. עליה להתנהל מתוך כבוד עצמי וללא שום התרפסות בפני גורמים זרים. בני גנץ צריך לומר לאנתוני בלינקן: אף שערה מראשו של חייל צה"ל לא תיפול. שערה אחת שווה יותר מאלף מחבלים. לא נסכים להפקיר את חיילנו!"

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום