"יהיה פה כאוס": פגישת המו"מ על שכר המורים הסתיים בלי התקדמות

במשרד האוצר ובהסתדרות המורים עדיין לא מגיעים להסכמות, והשרה שאשא ביטון דורשת מלפיד דיון חירום בממשלה בנושא משבר פתיחת שנת הלימודים: "אני נוכחת בכל פעם מחדש כי גורמי משרד האוצר אינם מעוניינים להגיע לפתרון"

חזקי ניימן | כלכלי 18.8.2022 | 21:10

כיתת לימוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פגישת המשא ומתן בין מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד לנציגי משרד האוצר הסתיימה אחר הצהריים (חמישי) ללא התקדמות. הצוותים צפויים להיפגש שוב ביום ראשון. באוצר תקפו בסיום הפגישה: "לצערנו, הפגישה לא התקיימה ברוח עניינית".

באוצר תקפו גם את דברי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויפה בן דוד. "לא ברורה לנו האמירה המופרכת על כך שאיננו מעוניינים להגיע להסכם שכר. בהיעדר תשובות ענייניות על ההצעה המפורטת והבהירה שהניח משרד האוצר - כנראה שיותר קל לתקוף באמצעות טענות חסרות טעם ובסיס", אמרו באוצר.

שרת החינוך פנתה לראש הממשלה לכנס דיון חירום בממשלה ביום ראשון הקרוב, בנושא משבר פתיחת שנת הלימודים. בפנייתה ציינה השרה שאשא-ביטון כי "למרות מאמציי בחודשים האחרונים, אני נוכחת בכל פעם מחדש כי גורמי משרד האוצר אינם מעוניינים להגיע לפתרון ממשי או הסכמות. שוב ושוב אני מגלה כי משרד האוצר אדיש לסכנה ששנת הלימודים לא תיפתח."

עוד כתבה השרה: "תפקודה התקין של מערכת החינוך, כמו גם האפשרות לשביתה בפתיחת שנת הלימודים, משפיעים באופן נרחב על כלל המשק הישראלי, ועל כן אבקש לכנס כבר ביום ראשון הקרוב דיון חירום של הממשלה, גם בזמן פגרת הממשלה, למציאת פיתרון למשבר החינוך ולפתיחה מוצלחת של שנת הלימודים".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד תקפה מוקדם יותר את משרד האוצר, ואמרה כי הוא משקר ומדליף דברים שלא נאמרו. "דיברתי עם ראש הממשלה אתמול, אני מקווה שההתערבות שלו תביא לפתרון הולם", אמרה בן דויד בכנס היערכות לפתיחת השנה של הרשויות המקומיות בגני תקווה.

בן דוד אמרה בכנס: "אנחנו הפתרון, לא הבעיה. להשתלח באנשי החינוך, להגיד שהם בריונים, זו בושה. שנת הלימודים כפי שהם מתנהלים לא תיפתח".

עוד הוסיפה בן דוד: "חבורת גברים שחושבים שהם יקבעו את מה שצריך להיות. הם מפלגים ומסכסכים. במשך שמונה חודשים אנחנו יושבים עם אנשי האוצר, הם גררו רגליים ולא הסכימו להעביר את הכסף. המצב המשברי שהתרענו לפני למעלה משנה על המחסור החמור במורים, מנהלים, גננות קורה. הבעיה היא משרד האוצר. האוצר מנסה לפצל ולסכסך. כולנו אנשי חינוך שרוצים ללמד ולפתח. מהמשבר הזה אפשר רק לצמוח. איפה הנהגת המורים. איפה הצעקה שלכם? לא יכול להיות שראשי רשויות יגידו אנחנו תומכים במאבק אבל אנחנו לא שובתים".

מוקדם יותר הבוקר, גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה למחלוקת. "כולנו התמודדנו עם כל הפערים והמשברים שהתעצמו בשנים האחרונות", אמרה שאשא. "מערכת החינוך חווה משבר מתמשך של כוח אדם והקורונה באה. מתמודדים עם משבר בבינוי כיתות, ומחסור אדיר של כיתות. מנסים לצאת מהקופסא ולתת פתרונות יצרתיים, יש לנו כאלה. אנחנו מחכים להסכמת האוצר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום