צפו: הקדיש המצמרר של יתומי גלושטיין על שלושת הקברים

ילדיה של שושי גלושטיין שנהרגה עם בנותיה שרה וחני בתאונת האוטובוס בירושלים, עמדו ליד שלושת הקברים הטריים • לאביהם, הרב דב גלושטיין היה דבר אחד לומר להם במעמד המרטיט: אמא רוצה שתמשיכו לחייך • אבל זה לא הולך להיות קל

כל רגע בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 18.8.2022 | 16:10

על קבר אמם | צילום: באדיבות המצלם

ימי השבעה של משפחת גלושטיין הסתיימו, ושבוע אחרי ששליש מהמשפחה נקרע מעליה בתאונת האוטובוס המחרידה, שבו האב והילדים הנותרים למפגש איחוד דומע וטראגי במיוחד:
אבא אחד, חמישה ילדים, ושלושה קברים...

לחצו כאן לסיוע עבור משפחת גלושטיין>>

 


 

 

סכר הדמעות נפרץ. שוב. אחרי שבוע של בכי כמעט בלתי פוסק, הם לא חשבו שיש להם עוד דמעות להוריד, אבל המראה המזעזע של שלוש תלוליות העפר שמעל הקברים הטריים, לא השאיר אותם אדישים.
במעמד העצוב הזה, ביקש האב, הרב דב גלושטיין, מרבני הקהילה באופקים, לומר לילדיו דבר אחד: "אמא תמיד רצתה בית שמח. בבקשה, תמליצי טוב עלינו שהבית שלנו ימשיך להיות שמח, שתמשיך בו המסירות, האכפתיות אחד לשני!".

הילדים כמובן התחייבו למלא את רצונם של אבא שיחי' ושל אמא ע"ה. הם רוצים לחזק את המשפחתיות ואת הלכידות, למען שרה ושושי שלנצח תישארנה קטנות וחמודות כל כך.

לחצו כאן כדי לסייע לבני משפחת גלושטיין שאיבדו אמא ושתי אחיות>>

אבל זה לא הולך להיות קל. אנשי מקצוע המלווים מקרים דומים מסבירים שהמכה הקשה מגיע רק בשלב המאוחר יותר, כשמנסים לחזור לשגרה, ומגלים שהיא נעלמה לבלי שוב.

"מה זאת שגרה", שואל אחד הגורמים בקהילה שלקח על עצמו את לרכז את הטיפול בעניין, "יש אמרה שטוענת שילדים מגלים מה זאת אמא רק אחרי שהיא נעלמת... זה נכון שבעתיים כשמדובר בבית עם חמישה ילדים שנשארו בחיים אחרי אסון טראגי. הם היו עדים למחזה מזעזע, על הכתף של מי הם יניחו את הראש כדי להתחזק ולהירגע? על הכתף של אמא כמובן! אבל אמא איננה. למי הם יספרו כמה קשה להם? בפסוק כתוב "כאיש אשר אמו תנחמנו", האם היא זאת שמעניקה נחמה, וכשהיא נעלמה בצורה כל כך טראגית, קשה מאוד למצוא נחמה".

גם החלק הטכני הולך להיות מורכב מאוד. "בני המשפחה עוד לא מבינים מה נפל עליהם", הוא מסביר. "לכבס, לבשל, לנקות, לחתל, לקלח, להשלים קניות, לדאוג לכל מה שחסר. כל זה בוצע על ידי האמא. עכשיו הם יגלו שגם חמישה ילדים ואבא, לא יכולים להספיק אפילו לא רבע מהמ שהספיקה אמא אחת.

"הם יזדקקו להמון עזרה, ואנחנו אכן הקמנו קרן עזרה וסיוע, משתדלים להתרים כמה שיותר אנשים, כי המשפחה הזאת חייבת עזרה, ואני חושב שבכזה מקרה, האחריות לעזור להם מוטלת על הציבור כולו"

לחצו כאן לסיוע עבור משפחת גלושטיין>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום