רשימת הוויתורים של ארה"ב לאיראן שמטרידה את ישראל

אתר איראני מדווח על רשימת וויתורים שמתגבשת בין ארה"ב לאיראן כחלק מהסכם הגרעין שמגיע לישורת האחרונה בשיחות המתנהלות בווינה. בישראל חוששים מהחתימה ועושים מאמצים לסכל אותה

קובי עוזיאלי | חדשות בעולם 19.8.2022 | 09:10

אברהים ראיסי/ג'ו ביידן | צילום: הקרמלין/יונתן זינדל, פלאש 90

אתר 'איראן אינטרנשיונל' מפרסם את רשימת ה"וויתורים" שלכאורה ארצות הברית הסכימה לתת לאיראן במהלך השיחות שמתנהלות בווינה בירת אוסטריה. לפי הדיווח, הרשימה מועברת בחוגים המקורבים לממשל האיראני.

לפי הרשימה, ההסכם ייושם בטווח של 120 ימים, ויביא לחילופי אסירים בין איראן וארצות הברית. 

לפי הדיווח הרשימה כוללת את הורדת העיצומים על 17 בנקים, הפשרה מיידית של נכסים איראניים בקוריאה הדרומית, בשווי מוערך של 7 מיליארד דולר, הקלת העיצומים על 150 מוסדות. בנוסף נכללה מכירת 50 מיליון חביות נפט ב-120 יום, ביטול שלושה צווים נשיאותיים מתקופת כהונתו של דונלד טראמפ, מהיום הראשון והחרגת חברות זרות מעיצומים במקרה של פרישה אמריקנית.

בישראל מביעים חשש מוויתורים של הרגע האחרון בהסכם הגרעין וגורם מדיני בכיר עדכן כי ראש הממשלה יאיר לפיד מקיים סבב שיחות עם בכירים אירופים ואמריקנים ומעביר להם את המסר, לפיו הגיע הזמן לעזוב את שיחות הגרעין אחרי ההתנהלות האיראנית האחרונה ותשובתה להצעת האיחוד האירופי. בנוסף, בשבוע הבא ייצא ראש המל"ל איל חולתא לשיחות בארצות הברית בנוגע להסכם, שם ייפגש בין הייתר עם מקבילו ג'ק סאליבן בניסיון לסכל את חתימת ההסכם.

בנוסף, ראש הממשלה לפיד קיים דיון התייעצות בנושא עם שר הביטחון בני גנץ, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט וכן בכירים במערכת הביטחון, בנוגע להיערכות הישראלית לקראת אפשרות של חתימה על הסכם בין איראן למעצמות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום