נאום ה"50 שואות": משטרת גרמניה פתחה בחקירה נגד אבו מאזן

השוואת והכחשת השואה לפעילות צה"ל מצידו של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הביאה את משטרת גרמניה לפתוח בחקירה נגדו | "החקירה הראשונית בחשד להסתה לשנאה לפי סעיף 130 לחוק הפלילי מטופלת במשטרת המדינה הפלילית", כך מסרה דוברת המשטרה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.8.2022 | 11:55

אבו מאזן עם משלחת ישראלית: אילוסטרציה | צילום: מבש

משטרת ברלין בירת גרמניה פתחה הבוקר (שישי) בחקירה נגד יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בגין דבריו על השואה. "החקירה הראשונית בחשד להסתה לשנאה לפי סעיף 130 לחוק הפלילי מטופלת במשטרת המדינה הפלילית", כך מסרה דוברת המשטרה לעיתון 'בילד'. עורך דין פלילי, אודו וטר אמר לעיתון הגרמני: "כתוצאה מדבריו יש חשד ראשוני להקטנת הרודנות הנאצית, ולא ניתן לבטל זאת על הסף".

משרד החוץ הפדרלי אמר לתקשורת הגרמנית כי ממשלת גרמניה מבינה שאבו מאזן נהנה מחסינות מכיוון שהוא היה "ברפובליקה הפדרלית בגרמניה כחלק מביקור רשמי". המומחה למשפט פלילי בגרמניה, מייקל קוביציאל, אמר לעיתון ה'בילד' כי זה לא משנה אם אבו מאזן נמצא בברלין בהזמנת הרפובליקה הפדרלית וכי לדבריו, "אנשים רבים מקבלים הזמנה מסוכנויות ממשלתיות מבלי ליהנות מחסינות. לכן יש חשיבות מכרעת לכך שהאדם היה בגרמניה "כנציג של מדינה אחרת". כתוצאה מכך, יש חשיבות מכרעת לשאלה האם פלסטין היא מדינה או לא", אמר קוביציאל.

יצוין כי גרמניה לא הכירה בפלסטין כמדינה, כך שלא ברור לאן תוביל החקירה. אך בגרמניה ישנם חוקים ברורים נגד אנשים כמו אבו מאזן שמוזילים ומכחישים את השואה. במשרד החוץ הגרמני הודיעו שאבו מאזן יזכה לחסינות מפני העמדה לדין מכיוון שהיה בביקור במסגרת תפקיד רשמי בשעה שאמר את הדברים שהכעיסו רבים.

אבו מאזן מתקבל אתמול ברמאללה בשובו מגרמניה. צילום: פלאש 90.

כזכור ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, סירב לפני שלושה ימים במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, להביע חרטה על טבח הספורטאים במינכן שבוצע בידי ארגון הטרור "ספטמבר השחור" לפני 50 שנה. במהלך מסיבת העיתונאים, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אבו מאזן האם הוא כנשיא של הפלסטינים מוכן בשם עמו להתנצל בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח.

בתגובה אמר אבו מאזן כי "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים - דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא "די". בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות. אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה כעת בסרטים דוקומנטריים כמו הטבח בטנטורה ב-1948 והטבח בכפר קאסם ב-1956. אני לא רוצה יותר משלום".

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט הגיב לדברים ותקף: "מה שאמר הנשיא עבאס בברלין על "50 שואות" הוא שגוי ובלתי מתקבל על הדעת. גרמניה לעולם לא תעמוד בשום ניסיון להכחיש את הממד הייחודי של פשעי השואה".

אבו מאזן ידוע כמכחיש שואה. בספר שפרסם טען שהתנועה הציונית שיתפה פעולה עם הנאצים בהשמדת העם היהודי, תמורת חתימת הסכם ההעברה בין הנאצים לסוכנות היהודית, במסגרתו הותרה העברת רכוש של עשרות אלפי יהודים מגרמניה לישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום