יאלצו לחלל שבת? טיסת אל-על התעכבה ותנחת סמוך לכניסת שבת

טיסת אל-על מבריסל לישראל נחתה הלילה בפרנקפורט בעקבות גיצים של אש שיצאו מהמטבח | הם ישנו על מיטות מתקפלות בשדה התעופה ועלו על טיסת חילוץ | הטיסה צפויה לנחות רק חצי שעה לפני כניסת השבת מה שעלול ליצור בעיה לנוסעים רבים שחוששים להיאלץ לחלל את השבת

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 19.8.2022 | 14:29

מטוס אל על | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חשש מחילול שבת: טיסת אל-על מבריסל בירת בלגיה לישראל נחתה הלילה (בין חמישי לשישי) בפרנקפורט, כחצי שעה לאחר ההמראה מבלגיה וטסית החילוץ שהוקפצה לקחת את הנוסעים צפויה לנחות בישראל סמוך לשבת, כשעל המטוס עשרות נוסעים שומרי שבת.

את הדיווח חשף העיתונאי שמעון יעיש מ'ישראל היום', ולפיו, הטייס החליט להנחית את המטוס בעקבות גיצים שעלו מהמטבח במטוס, אך לא היה מדובר בנחיתת חירום. אחד הנוסעים סיפר ל'ישראל היום', כי "הייתה תקלה חשמלית במטבח, אחד הדיילים התחיל לרוץ אחורה בבהלה לכיוון המטבח האחורי וכנראה ששם הוא ראה אש או גיצים, מה שיצר בהלה".

הנוסעים המתינו בנמל התעופה בפרנקפורט על מיטות נפתחות מבלי שנשלחו לבתי מלון. הנוסעים זעמו על הסאגה וסיפרו לישראל היום, ״הודיעו לנו שהטיסה תנחת בשעה 18:30 בישראל, זה לא ממש הגיוני כי שבת נכנסת חצי שעה לאחר הנחיתה. עד שנאסוף מזוודות ונצא מהשדה שבת כבר תיכנס וכולנו ניאלץ לחלל שבת ויש פה הרבה שומרי שבת, זה סיפור קשה עבורנו״, הוסיפו הנוסעים.

מאל על נמסר: "במהלך הטיסה התגלתה תקלה שלא אפשרה את המשך הטיסה ארצה. נוכח שיקולי הבטיחות ושלום הנוסעים והצוות, הניצבים מעל לכל שיקול אחר, הוחלט לנחות בשדה משני הקרוב ביותר לנתיב הטיסה על מנת לטפל בתקלה. היות ושדה התעופה בפרנקפורט נסגר להמראות עקב רעש ובהיעדר זמינות בתי מלון באזור השדה (לאחר שנעשתה אף פניה לחברה המתמחה באיתור חדרי מלון), אנשי אל על טיפלו בנוסעים, הגישו מזון ושתייה ובסיוע גורמי שדה התעופה, דאגו לנוסעים ללינה בתחום הטרמינל. טיסת חילוץ עם מזון וצוות טכני בדרכה למקום על מנת לתקן את התקלה ולהשיב את הנוסעים ארצה בהקדם האפשרי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום