משרד הבריאות מינה יועץ, ללא ניסיון - בלי מכרז

מנכ"ל משרד החינוך שפוטר לפני מספר חודשים מונה ליועץ למנכ"ל משרד הבריאות בנושא בריאות הנפש, בהליך פטור ממכרז ומבלי שיש לו ניסיון בתחום - ועוד בתקופה של בחירות, וזה בשכר של מאות אלפי שקלים לעבודה בת חצי שנה. משרד הבריאות: "התהליך התנהל על פי כל הכללים הנדרשים של ועדת המכרזים במשרד הבריאות"

מאיר שלם | פוליטי 19.8.2022 | 14:20

ניצן הורביץ | צילום: מרק ישראל סלם, POOL

מינויים בתקופת בחירות הם חריגים, בטח אם מדובר במינוי ללא ניסיון ומבלי שנעשה מכרז. אלא שבמשרד הבריאות הדברים מתנהלים אחרת, כך לפי תחקיר שהתפרסם היום (שישי) ב'הארץ'.

לפי הדיווח, במשרד מינו את יגאל סלוביק, מנכ"ל משרד החינוך לשעבר שפוטר מתפקידו, ליועץ למנכ"ל משרד הבריאות בנושא בריאות הנפש, בהליך פטור ממכרז ומבלי שיש לו ניסיון בתחום.

הרקע התעסוקתי של סלוביק צבאי בעיקרו, ורחוק מתחום בריאות הנפש וניהול מערכות בריאות. הוא שימש קצין שריון ראשי וראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה. ביולי 2021 מונה למנכ"ל משרד החינוך, ופוטר כעבור שישה חודשים על ידי השרה יפעת שאשא-ביטון.

סלוביק מונה לתפקיד לתקופה של שישה חודשים, בין אוגוסט לפברואר - שבמהלכם ישנם ימי חופשה רבים בגלל החגים, ועבורם הוא ישתכר בכ-350 אלף שקלים.

בפרוטוקול ועדת הפטור נטען שמנכ"ל המשרד ערך בדיקה מול ארבעה מועמדים לאיוש התפקיד, שבמסגרתה "נערכו שיחות עם המועמדים, נבחן הרקע המקצועי ומידת הרלוונטיות לתפקיד המוצע, וקוימה התייעצות בדרג בכיר". בתום הבדיקה, הוחלט שסלוביק יהיה המינוי.

האישור להעסקת יועץ בתקופת בחירות ניתן על ידי היועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד דנה נויפלד, וסמנכ"לית משאבי אנוש במשרד, שני שרביט. על אישור העסקתו של סלוביק חתומים המנכ"ל אש, המשנה ליועמ"שית המשרד, עו"ד טליה אגמון, וחשב המשרד, רו"ח חסן אסמעיל.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "יגאל סלוביק הוא איש עתיר הישגים שהוכחו בעבר במספר מסגרות בהן עבד. על רקע ניסיונו הניהולי העשיר והמגוון, משרד הבריאות בחר למנותו ל'פרויקטור' שיבטיח יישום של אחד מהפרויקטים החשובים ביותר, העוסק בהקמת מסגרות ייעודיות לטובת הוצאתם של מאושפזים כרוניים השוהים שנים רבות בבתי חולים לבריאות הנפש. מדובר בתהליך ממושך, וכעת, לאור סיומה של עבודת המטה הקשורה למכרז הייעודי להקמת המסגרות, הבשילה העת ליישומו. מסיבות אלו, נוצר צורך במי שינהל את התהליך וידאג שהרפורמה תתממש בטווח זמן סביר.

במשרד הוסיפו כי "מדובר כאמור בתהליך ממוקד הדורש יכולות ניהוליות מוכחות. הטענה כי נדרשת הבנה עמוקה בתחום בריאות הנפש כדי לבצע באופן יעיל ומקצועי את הפרויקט אינה נכונה ואינה משקפת את הצורך. לעניין זה יקבל סלוביק סיוע מלא ומקצועי מאגף בריאות הנפש והעומדת בראשו, ד"ר טל ברגמן לוי. מנכ"ל המשרד הנחה כי ההיבטים המקצועיים הדרושים למימוש הפרויקט יישארו בתחומי האחריות של האגף. תהליך בחירתו של סלוביק התנהל על פי כל הכללים הנדרשים של ועדת המכרזים במשרד הבריאות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום