עלייה במספר הנפגעים קשה ואנוש בתאונות קורקינט ואופניים

בחציון הראשון של השנה אושפזו 82 נפגעים עם פגיעת ראש משמעותית | מנהל המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה: "מגמות מדאיגות בהיפגעות רוכבי כלים חשמליים זעירים, בפרט קורקינטים"

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 19.8.2022 | 14:21

תל אביב, אילוסטרציה | צילום: Miriam Alster/FLASH90

מכון גרטנר, המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה שבמרכז הרפואי שיבא, פרסם השבוע את סיכום נתוני ההיפגעות מאופניים וקורקינטים חשמליים בישראל לחציון הראשון של שנת 2022.

על פי הנתונים, שהובאו באתר doctorsonly בחציון הראשון של שנת 2022 עמד אחוז הנפגעים קשה ואנוש על כ-16% מכלל הרוכבים המאושפזים עקב תאונות עם אופניים או קורקינט חשמליים, בדומה לשנים האחרונות. עם זאת, לאורך השנים מסתמנת מגמת עלייה במספר הנפגעים קשה ואנוש.

בחציון הראשון של השנה אושפזו 82 נפגעים עם פגיעת ראש משמעותית, נתון גבוה ב-11% מזה של החציון הראשון של 2021. בפרט, חל גידול של 22% במספר רוכבי קורקינט חשמלי שסבלו מפגיעת ראש משמעותית. מסיכום כלל המאושפזים בחציונים הראשונים של שנים 2013-2022 עולה כי 374 (81%) מהנפגעים קשה ואנוש הם רוכבי אופניים חשמליים ו-90 (19%) הם רוכבי קורקינטים חשמליים.

ד"ר מורן בודס, מנהל המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, אמר כי "על אף הירידה הקלה במספר הפצועים שאושפזו בחציון הראשון של שנת 2022 (ביחס לתקופה המקבילה אשתקד), אנחנו ממשיכים לראות מגמות מדאיגות בהיפגעות רוכבי כלים חשמליים זעירים, בפרט קורקינטים. בשנים האחרונות, כמעט אחד מכל חמישה פצועים שמגיעים למערך האשפוז הוא פצוע קשה או אנוש. רוכבי אופניים וקורקינטים חייבים לציית לחוקי התנועה, לחבוש קסדה תקנית ולעמוד בכל הוראות החוק בזמן השימוש בכלים אלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום