עובדים מדווחים על כאבים בעקבות המלחמה - שחיקה וכאבים גופניים

עובדים בישראל סובלים יותר בחצי שנה האחרונה. נקודת אור - יותר מחצי מהאנשים מעידים שמקום העבודה שלהם תורם להרגשתם הכללית

ישראל לפקוביץ | בריאות 16.4.2024 | 08:41

אילוסטרציה | צילום: שוקי לרר

מחקר חדש הראה כי עובדים בישראל לחוצים יותר, שחוקים יותר וסובלים יותר מכאבים מאז תחילת המלחמה - והסיכון לתאונות עבודה עולה בהתאם. כך דווח היום בתוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן בכאן רשת ב.

מחקר של יחידת המחקר במוסד לבטיחות ולגהות מעלה ממצאים שכדאי לשים אליהם לב: השתתפו בו כ-1,500 ישראלים עובדים. הם ענו על השאלון בקיץ 2023, לפני המלחמה, וענו עליו שוב בתקופה האחרונה אחרי חודשי מלחמה ארוכים. והנה כמה נורות אזהרה שעולות שם:

43% מהעובדים העידו שהם סובלים מסטרס וחרדה, לעומת 24% בלבד בקיץ שלפני המלחמה. 39% דיווחו על רמת שחיקה גבוהה מאוד, לעומת 25% לפני המלחמה.

ההשפעות השליליות שהולכות עם העובדים לעבודה מגיעות גם בצורה פיזית ממש, לא רק נפשית. הממצאים במחקר מראים שאחוזים גבוהים של עובדים דיווחו על כאבי שריר-שלד שפגעו בתפקוד שלהם. הזינוק הגדול ביותר היה בשיעור המדווחים על כאבי עורף וכתפיים - 41% מהעובדים דיווחו שהם סובלים מכאבים כאלה, לעומת 19% בלבד לפני המלחמה. כלומר מספרם הוכפל.

ישנו נתון אחד דווקא מעודד ומאיר באור חיובי את מקומם של מקומות העבודה בחיינו בזמן המלחמה: 57% מהמשיבים ציינו שהעבודה שלהם תורמת או תורמת מאד להרגשתם הכללית, לעומת 13% בלבד שהעידו שהעבודה מקשה עליהם רגשית בזמן המלחמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום