ישראל איימה להגיב - ונראה שזו הייתה תגובה שנבחרה בקפידה

בסקיי ניוז מדווחים כי ישראל לא תקפה בעיראק וזאת בניגוד לדיווחים. המשטר הסורי מאשר רשמית כי ישראל תקפה הלילה מתקני הגנה אוויריים בסוריה, נגרמו נזקים

יענקי פרבר | חרבות ברזל 19.4.2024 | 09:56

מלחמת חרבות ברזל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נראה מה יתפתח בשעות הקרובות לאחר התקיפה הישראלית באיראן, אינדיקציות מוקדמות מצביעות על תקיפות מוגבלות ועל מטרות שנבחרו בקפידה, נראה שזאת לא התגובה ההרסנית שממנה הזהיר קבינט המלחמה, כך מדווחת רשת סקיי ניוז.

היו דיווחים נוספים על פיצוצים שנשמעו בעיראק ובסוריה, אך עדיין אין עדות לתקיפה בעיראק, בסוריה הותקפו מספר נקודות בדרום המשינה.

ייתכן שהפיצוצים שנשמעו בעיראק היו בומים על קוליים שנגרמו על ידי מטוסים ישראליים ששברו את מחסום הקול, למרות שישנן מיליציות פרו-איראניות רבות באזור זה. והן יהיו בחירה קלה עבור חיל האוויר, אך בסקיי ניוז מדווחים כי ישראל לא תקפה בעיראק.

על פי הדיווח, הייתה תקיפה אחת בבסיס אווירי מחוץ לאיספהאן הקשור לתעשיית ייצור המטוסים של איראן - אם זו הייתה המטרה אז נראה שהיא נבחרה בקפידה כתגובה למל"טים ששוגרו לישראל במוצאי שבת: "אתה מטיס מל"טים אז אנחנו מוציאים את המקום ששם הם נבנו" ציין כתב סקיי ניוז בהתייחס לאופי התקיפה.

המשטר הסורי מאשר רשמית כי ישראל תקפה הלילה מתקני הגנה אוויריים בסוריה, נגרמו נזקים במקום.

בסקיי ניוז מציינים כי איספהאן קרובה לאחד ממתקני הגרעין של איראן - למרות שלא נראה שמדובר בהתקפה על אתר הגרעין, היא משדרת מסר ברור שישראל יכולה להגיע לשם ואינה נבהלת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום