זעם בברנז'ה נגד הממשל האמריקני: "זו כבר ירידה מהפסים"

עיתונאים ואנשי תקשורת זועמים על החלטת ארה"ב להטיל סנקציות על גדוד 'נצח יהודה'. "התפתחות מוטרפת ביחסי שתי המדינות"

קובי עוזיאלי | תקשורת 21.4.2024 | 10:39

לוחמי 'נצח יהודה' בעזה | צילום: דובר צה"ל

לא רק ראש הממשלה נתניהו והשר בני גנץ, גם העיתונאים מימין מגנים בחריפות את כוונת ממשל ביידן להטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל 'נצח יהודה'. אמש דיווח העיתונאי ברק רביד ב'וואלה' כי שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן יודיע תוך ימים על הטלת סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה". "זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שארה"ב מטילה סנקציות על יחידה בצה"ל". ציין הכתב.

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל הגיב וכתב: "עיצומים אמריקניים על גדוד נצח יהודה זה ללא ספק אחד הצעדים החמורים ביותר שננקטו בידי ממשל אמריקני נגד ישראל. הממשלה תצטרך למחות מחאה נמרצת בטרם תחל גלישה במדרון חלקלק מאוד".

חברו לערוץ, העיתונאי והמגיש עופר חדד - כתב: "יש איזו תחושה שבצד כל צעד פרו ישראלי המימשל מרגיש צורך לרצות או לפצות על היותו בצד הנכון מול השמאל האולטרה רדיקאלי במפלגה הדמוקרטית. הסנקציות על מתנחלים היו תחילת המדרון, סנקציות על יחידה לוחמת של צבא של בת ברית זו כבר ירידה מהפסים".

כתב הכנסת של 'כאן', זאב קם הגיב להחלטה המסתמנת ואמר: "טרם חלפו ימי השבעה על רציחת הנער בנימין אחימאיר, מיהרו בארה"ב להטיל סנקציות על יהודים מיהודה ושומרון. על פלסטינים מיו"ש שביצעו פיגועי טרור ועל הרשות עצמה שמשלמת למחבלים לא הוטלה סנקציה אחת. יש הרבה על מה להודות לאמריקנים, אבל בכל מה שקשור ליו"ש הם מתנהגים כמנוולים".

עורך 'מקור ראשון' לשעבר, חגי סגל, "צעדי ענישה אמריקנים נגד גדוד נצח יהודה הם התפתחות מוטרפת ביחסי שתי המדינות, הפקרה של צה"ל כולו לגחמות האג והסביבה. ממשלת ישראל לא תוכל להסתפק הפעם בעוד מחאה מנומסת, כפי שעשתה אחרי הצעדים ההזויים של ממשל ביידן-בלינקן נגד "נערי הגבעות"". כך אביו של עמית סגל.

בנימין נתניהו עם אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח, לע"מ

איש התקשורת אריאל אלחרר כתב: "מישהו יודע למה היחיד שעדיין לא גיבה ולא הגיב על הסנקציות לגדוד נצח יהודה, הוא לא אחר משר הביטחון גלנט?".

עורך הדין גונן בן יצחק מראשי המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, הפתיע וכתב: "לשם שינוי אני מסכים עם נתניהו. הטלת סנקציות על גדוד "נצח יהודה" זה אכן שפל מוסרי. שפל מוסרי של מדינת ישראל".

לדברי איש הסקרים והאסטרטג שלמה פילבר: "גדוד נצח יהודה הוקם לפני 25 שנה, ופעל תחת הרמטכל"ים: שאול מופז, בוגי יעלון, דן חלוץ, גבי אשכנזי, בני גנץ, גבי אייזנקוט, אביב כוכבי וכמובן הרצי הלוי המכהן. הממשלה צריכה לשלוח מחר את כולם לארה"ב להפגש עם בלינקן ואנשיו ולהסביר להם איך פועל צה"ל בכלל, ונצח יהודה כאחד הגדודים בתוכו".

שר התקשורת לשעבר יועז הנדל כתב: "לוחמי גדוד נצח יהודה ראויים להערכה גדולה על שירותם הצבאי ורוח הלחימה בעזה ובכל מקום אחר. אחים לנשק. אם יש תקלות מבצעיות רק המפקדים צריכים לשפוט, לא אף מדינה. גם לא ידידתנו הגדולה ארה״ב".

לצד זאת עשרות תגובות של פוליטיקאים, בעיקר שרים וחברי כנסת מהקואליציה שגינו את ההחלטה וקראו לסכל אותה.

בתוך כך, מאז הפרסום ב'וואלה' על כוונה זו של הממשל האמריקני עלו יוזמות ברשת לחיזוק לוחמי הגדוד עם סיסמאות שונות "כולנו עם נצח יהודה" וכדומה, במדבקות וסטיקרים שונים וכל מה שיש לרשת להציע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום