ארה"ב שוקלת סנקציות נגד יחידות נוספות בצה"ל

ארה"ב שוקלת הטלת סנקציות נגד יחידות נוספות בצה"ל והמשטרה בגין הפרת זכויות אדם לכאורה, וזאת אחרי שהודיעו כי יטילו סנקציות על גדוד נצח יהודה

יענקי פרבר | מדיני 21.4.2024 | 22:01

חיילים בטול כרם. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

לאחר שארה"ב הודיעה כי יוטלו סנקציות נגד גדוד נצח יהודה בגין הפרת זכויות אדם לכאורה, ג'ייקוב מגיד מדווח באתר 'טיימס אוף ישראל' כי ארה"ב שוקלת סנקציות נגד יחידות צבא נוספות, כולל משטרה.

על פי הדיווח, נטען כי אותן יחידות ששמן לא פורסם, ביצעו לכאורה הפרות זכויות אדם נגד פלסטינים בנוסף לגדוד נצח יהודה.

לטענת האמריקאים במקרה של נצח יהודה, לא ננקטו צעדים נגד חיילים ספציפיים בגין תקריות חוזרות נשנות של התנהגות בלתי הולמת לכאורה נגד פלסטינים בנצח יהודה, כך אמר בכיר אמריקאי, מה שמסביר את ההחלטה חסרת התקדים להטיל סנקציות על גדוד לוחם בצה"ל.

עם זאת, ההשפעה המעשית של הסנקציות עשויה להיות מוגבלת. הם ימנעו מישראל להשתמש בסיוע צבאי אמריקאי לרכישת נשק עבור נצח יהודה, אך ישראל עדיין יכולה להשתמש בכסף ישראלי כדי לרכוש נשק עבור גדוד נצח יהודה, כך אמר מקור אמריקאי נוסף.

בדומה לסנקציות שהטילה ארה"ב נגד מתנחלים, המקור האמריקני אמר כי מדינות מערביות אחרות יטילו גם הן סנקציות בדומה לוושינגטון.

עוד דווח, כי בעוד עיקר ההתמקדות היא בהתנהלות המתרחשת ביהודה ושומרון, מקור אמריקני משער כי יערכו בדיקות אצל יחידות הלוחמות בעזה, לאור סרטונים שחיילי צה"ל פרסמו ברשתות החברתיות לאורך המלחמה, כשהם נראים לכאורה מפרים את קוד ההתנהגות של צה"ל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום