דיווח: רוסיה שיבשה אלפי טיסות וסיכנה את הנוסעים

בבריטניה חושדים כי רוסיה שיבשה בכוונה אלפי טיסות בריטיות דרך שיבוש מערכות אלקטרוניות בצורה מסוכנת ביותר עם GPS. ב-46,000 טיסות נרשמו בעיות בניווט לווייני בין אוגוסט 2023 למרץ השנה. נקודות החסימה היו באזור הבלטי, הים השחור ומזרח הים התיכון

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.4.2024 | 14:25

מטוס בריטיש איירווייס | צילום: Pixabay

רוסיה חשודה בשיגור התקפות אלקטרוניות מסוכנות ביותר נגד אלפי טיסות בריטיות. ה'דיילי מייל' דיווח כי המטוסים התמודדו עם מיקום GPS מזיוף, דבר שהפריע למערכות תקשורת אלחוטיות בגין אותות מזויפים, כדי להערים על טייסים שהמטוס נמצא במיקום שונה מהמקום בו הם נמצאים בפועל.

הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה הזהירה כי הרשויות ראו עלייה חדה בהתקפות וזיוף, אך לא אמרו מי עומד מאחוריהן. על פי הדיווח, מומחים בתעשייה טוענים כעת כי פוטין עומד מאחורי ההתקפות. הם טוענים כי רוסיה חשודה בשיגור התקפות אלקטרוניות מסוכנות ביותר נגד אלפי טיסות בריטיות.

יומני טיסות חשפו נקודות שיבוש באזור הבלטי, הים השחור ומזרח הים התיכון, כך דיווח ה"סאן". בין אוגוסט 2023 למרץ 2024, 46,000 טיסות סבלו מבעיות בניווט לווייני מעל האזור הבלטי. חברת  'ריינאייר' מסרה כי "אם מערכות מיקום כלשהן, כמו GPS, אינן מתפקדות אז הצוות עובר למערכות חלופיות".

במרץ האחרון, רוסיה הואשמה בשיבוש הקשר של מטוסי חיל האוויר של בריטניה, באחד מהם היה שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס שהיה בדרכו חזרה מפולין. מקורות ביטחוניים אמרו לתקשורת הבריטית כי לא הייתה סכנה לשר ההגנה, אך הם כינו זאת מעשה "חסר אחריות בטירוף" של לוחמה אלקטרונית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום