הערכה בישראל: ארה"ב בלמה את הסנקציות על "נצח יהודה"

ההתנגדות הרחבה, מנתניהו ועד לפיד נגד הטלת סנקציות על נצח יהודה, עשתה את שלה. בישראל מעריכים כי האמריקנים עצרו לפחות כרגע את כוונתם להטיל עיצומים על הגדוד

ישראל לפקוביץ | מדיני 24.4.2024 | 15:13

שר הביטחון גלנט עם לוחמי ״נצח יהודה״ בגבול רצועת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ארה"ב עצרה, לפחות לעת עתה, את הכוונה להטיל סנקציות על גדוד "נצח יהודה". ההערכה הזהירה בירושלים היא שבעקבות לחץ ישראלי שהופעל על האמריקנים מכל קצוות הקשת הפוליטית לעצור את הטלת הסנקציות על "נצח יהודה" - המהלך לא יצא לפועל, לפחות בינתיים, כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, בישראל כבר היו בטוחים שההחלטה התקבלה, אך הפעילות יחד עם התגובות הקשות בציבור הישראלי - גרמו לחשיבה מחודשת בוושינגטון. הודעתו המהירה של ראש הממשלה נתניהו, שכינה את הכוונה האמריקנית "שפל ערכי ומוסרי", יחד עם הודעתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד שאמר כי מדובר ב"שגיאה אמריקנית" שיש לתקנה סייעו לוושינגטון להבין שמדובר בצעד חריג מדי.

גם הנשיא הרצוג והשרים גלנט וגנץ שוחחו עם בכירים בממשל האמריקני. לפחות שני גורמים ישראלים אמרו ל-Ynet כי "ההערכה הסבירה שנצליח לשכנע את האמריקנים שלא להטיל את הסנקציות האלה". בכיר ישראלי העריך האמריקנים הופתעו מהתגובות הקשות בישראל - גם בקרב הפוליטיקאים, אך בעיקר בדעת הקהל - לכוונה להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל בעיצומה של מלחמה.

הפעילות המאומצת הישראלית כללה הבטחה שישראל תשתף פעולה עם האמריקנים בכל דבר כדי להראות שנעשה טיפול בתקריות הבעייתיות שמיוחסות ל"נצח יהודה". האמריקנים הופתעו גם מהתגובה החריפה של לפיד, שאמר כי "הסנקציות על הגדוד הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום