ארה"ב ומדינות נוספות בהצהרה משותפת לשחרור החטופים

ארה"ב ועוד מדינות רבות מפרסמות היום הצהרה משותפת ובה קריאה לשחרור מידי של כל החטופים שמוחזקים בשבי חמאס. "מקבלי ההחלטות נמצאים בתוך עזה"

יענקי פרבר | מדיני 25.4.2024 | 17:21

קיבוץ כפר עזה | צילום: משה שי, פלאש 90

ארה"ב, יחד עם מנהיגי 17 מדינות נוספות שגם אזרחיהן מוחזקים כחטופים בעזה, פרסמו היום לראשונה הודעה משותפת הקוראת לחמאס לשחרר את החטופים הנותרים. 

גורם בכיר בממשל ביידן אמר כי קבוצת המדינות ניסתה ליזום הצהרה משותפת מוקדם יותר במהלך המלחמה, אך לא הצליחה להגיע להסכמה בשל "השקפות שונות על המלחמה".

"אנו קוראים לשחרור מיידי של כל החטופים המוחזקים על ידי חמאס ועזה כעת במשך למעלה מ-200 יום. הם כוללים אזרחים שלנו", נכתב בהצהרה. "גורלם של החטופים והאוכלוסייה האזרחית בעזה המוגנים על פי החוק הבינלאומי מעורר דאגה בינלאומית".

עוד נכתב כי "גורל החטופים והאזרחים בעזה הוא דאגה בינלאומית, העסקה שעל השולחן תביא להפסקת אש מיידית בעזה ותאפשר הכנסת סיוע. תושבי עזה יורשו לשוב לבתיהם. הבה נסיים את המשבר כדי להביא שלום ובטחון לאזור".

ההצהרה חתומה על ידי ארצות הברית, ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד, תאילנד ובריטניה.

האמריקאים אמרו כי "ישראל לא מערימה קשים במגעים להפסקת אש, מנהיגי חמאס בחו"ל אומרים כל מיני דברים, אבל מקבלי ההחלטות נמצאים בתוך עזה, חיים עמוק מתחת לאדמה ומחזיקים את החטופים, ולמעשה הם אלו שקובעים את התנאים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום