הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים

הקבינט אישר ביקורים בבתי הכלא אצל אסירי הנוח'בה. השר בן גביר התנגד וטען מצידו שמדובר בהתקפלות לדרישה בריטית • כל הפרטים

אברהם פריינד | חרבות ברזל 25.4.2024 | 19:29

מחבלי חמאס בכלא | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הקבינט המדיני ביטחוני אישר בצהריים (חמישי) ביקורים בבתי הכלא אצל אסירי הנוח'בה. 

על פי החלטת הקבינט, יוכנסו לבתי הכלא שופט ישראלי ושני משקיפים  זרים שיעבירו מידע על מצב המחבלים ויבקרו אותם זאת בעקבות הטענות בעולם.

מנגד, השר בן גביר התנגד וטען מצידו שמדובר בהתקפלות לדרישה בריטית, בנזק להרתעה הישראלית, שהמידע יזלוג לחמאס ולרשות שישלמו משכורות לנוחבות ושהמחבלים יתעודדו מהביקורים.

ראש הממשלה קבע שהשיטה והמנגנון וסוג המידע שיעבור ייקבע בדיון נפרד על ידי הקבינט.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף את ההחלטה והפנה אצבע מאשימה לעומד בראש: "לצערי שוב רה״מ מוביל מדיניות שגויה שפוגעת בהרתעה. במקום לכנס את הקבינט לאשר פעולה ברפיח ובצפון, מכנס את הקבינט כדי לאשר ביקורים של משקיפים בינלאומיים לרוצחי הנוחב׳ה". 

לדבריו, "ההחלטה היום בקבינט לכפות עלי ביקורי משקיפים זרים בבתי הכלא שיבדקו את מצבם של מחבלי הנוחב׳ה, היא טעות חמורה. החטופים שלנו בעזה מקבלים התעללות, לא ביקורים ודאגה לזכויות. הביקורים הללו פוגעים בהרתעה, במו״מ מול החמאס, מעלים את המורל למחבלים, עלולים להוביל למהומות בכלא, ומעבר לכך זו פגיעה בריבונות הישראלית, ופתח להתערבות בינלאומית בנושאים נוספים בעתיד. שום מדינה שמכבדת את ריבונותה וביטחונה לא היתה מאפשרת לזה להיות. הבריטים מתנהגים כאילו ממשלת המנדט קיימת, ואנחנו משתפים פעולה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום