גדולי ישראל הגיעו לכבד את לומדי התורה מהעדה הבוכרית

3000 אברכים ותלמידי הישיבות מהעדה הבוכרית בישראל התכנסו בבנייני האומה בירושלים למעמד "כתר תורה 3" ביוזמת קונגרס יהודי בוכרה במעמד גדולי ישראל. הצלם יעקב כהן מגיש גלריה

משה ויסברג | גלריות 27.4.2024 | 21:06

כינוס כתר תורה לאברכי הקהילה הבוכרית | צילום: יעקב כהן

במעמד מרומם ומרשים שנערך בבנייני האומה בירושלים חולקו מלגות לאלפי אברכים בני העדה הבוכרית מתנת חג מנשיא קונגרס יהודי בוכרה הנגיד ר' לב לבייב, בשילוב מעמד הקבלת פני רבו.

את המעמד פיארו בנוכחותם הרבנים הראשיים לישראל. הראש"ל הגר"י יוסף והרה"ר הגר"ד לאו, הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון, הגאב"ד הגר"א וייס, חבר מועצת מועצת חכמי התורה ור"י מאור התורה הגר"א סאלים, ר"י מיר הגר"י אזרחי, רבה של ב"ב הגרחי"א לנדא, ר"י נהר שלום הגר"ב שמואלי, הגרש"י זעפרני, הגר"ז כהן ראב"ד ת"א, האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא, רבה של צפת הגר"ש אליהו, הרב הראשי לעדה הבוכרית הגרב"צ רבין, אב"ד הקהילה הבוכרית בארה"ב הגר"ש רבין, רבני העדה הבוכרית, רבני ערים ודיינים. וכן אישי ציבור, שר השיכון יצחק גולדקנופף ושר העבודה יואב בן צור.

הרבנים בדבריהם שיבחו את האברכים שממיתים עצמם באהלה של תורה ואמרו כי רק זכות לימוד תורתם הוא שמגן על עם ישראל. בסיום דבריהם בירכו את הנגיד ר' לב לבייב על כל פועלו למען עולם התורה.

את המעמד ארגן "איגוד רבני יהדות בוכרה העולמי" בנשיאות הנגיד ר' לב לבייב נשיא קונגרס יהודי בוכרה שנשא את הנאום המרכזי. הכינוס נחתם בחלוקת מלגות לאלפי האברכים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום