מכל עולם הישיבות החסידי: מאות מחנכים בכנס עיון מיוחד

מאות מחנכים ומלמדים פרטיים השתתפו בכנס עיון והדרכה מקצועי של "מרכז סייעתא" בהשתתפותם של ראשי ישיבות ומנהלים רוחניים מכל עולם הישיבות החסידי

משה ויסברג | גלריות 8.5.2024 | 01:21

הכינוס של 'מרכז סייעתא' | צילום: שלום קרויס

מאות אנשי חינוך ותיקים ומתחילים, נטלו חלק בכנס מיוחד מסוגו, שנתן כלים מעשיים להצלחת המלמדים הפרטיים, והדריכם להתמודד במצבים השונים עמם הם מתמודדים, כדי שיוכלו להעלות את חניכיהם מעלה בתורה ויראת שמים, המחנכים הודו מקרב לב על הכנס המוצלח בו רכשו קנייני נצח, וללא כל תמורה.

הכנס המרשים התקיים בהיכל בית המדרש "היכל צבי" דחסידי צאנז, ונוהל בהנחייתו של הסופר התורני הרב טוביה פריינד, שפתח בתפילה נרגשת להצלחת הכינוס והעלה על נס את חשיבותו האדירה של המלמד הפרטי.

אחריו הזמין המנחה בהדרת קודש את הגה"צ המקובל רבי אביש ציינוירט שביאר בדבריו את חשיבות המלמד תורה לבן חבירו כאילו ילדו, ועל האופן להחדיר אהבת ומתיקות התורה. לאחמ"כ הזמין את נשיא "סייעתא" ורב בית המדרש "היכל צבי דחסידי צאנז" הגאון החסיד רבי חיים שמרלר, כשהוא מציין את מסירותו הנפלאה והמפורסמת של הגר"ח שליט"א למען בחורי ישראל בכל מפעליו הכבירים, ובמיוחד את השקעתו הרבה להצלחת מרכז סייעתא.

הגר"ח השמיע דברים חוצבי להבות אש, וציין, שבשנות הישיבה מעוצבת קומתו הרוחנית של הבחור, ואנשי החינוך המהווים עבורו את החממה הרוחנית, אלו הם מעצבי קומתו, ראש הישיבה, הר"מ, המשגיח, ובעיקר הר"מ הפרטי שהוא האברך הלומד עמו בחברותא. הבחור מתבונן עליו כדוגמא אישית, וכל הליכותיו נחקקים בזיכרונו לאורך ימים ושנים.

אחריו הזמין המנחה את הרה"ג רבי משה לייב הגר מייסד שיטת "הגר" ורב בית המדרש זאבלטוב, שהרחיב עלך האופן לבנות אישיותם של תלמידים פרטיים, הוא העניק כלים ועשיים ומקצועיים מניסיונו העשיר.

לאחמ"כ נשא דברים ראש ישיבת 'אורה של תורה' ויו"ר מרכז 'סייעתא' הרה"ג רבי חנוך גד טירנואר  שריתק את הקהל, וביאר בבהירות ובאופן מוחשי, את מטרותיו הרגשיות והלימודיות של המלמד הפרטי, ונתן אבני דרך, עצות וכללי יסוד ללימוד משותף ואיכותי, והסביר כיצד לבצע נכון אצל החניכים: קשר אמיתי ובונה, העלאת הדימוי עצמי, העצמה רוחנית, ניצול הזמן, ועשרה כללים עליהם אסור לוותר בכל מחיר.

מחזה מיוחד היה לראות את הציבור מאזין בקשב רב, ורושם את הדברים למשמרת עולם. לאחר הדברים המרתקים, הוזמן יו"ר מרכז "פלא יועץ" הגאון החסיד ר' דוד לוי שנשא נאום נפלא חינוכי ויסודי, והעניק כללי אבחון וזיהוי, ועמד על כך שעל המלמד הפרטי להיוועץ תמיד עם בעלי הניסיון ולהתמיד בדרך הימין מקרבת, ולעולם לא להתייאש.

לקראת נעילת הכינוס התקיים פאנל חינוכי מיוחד והקהל שלח את שאלותיו הבוערות על סדר היום בכל ענייני החינוך.

המנחה הודה ושיבח בשם כל המשתתפים את הנהלת "מכון פלא יועץ" בראשות הרב שינברגר על שיתוף הפעולה המיוחד והשקעתם הרבה למען חינוך צעירי הצאן במסירות וביעילות, וכן למחנך הדגול הרה"ח רבי ישעיהו דזילובסקי על פועלו הרב למען מרכז סייעתא במשך כל השנה.

בסוף הכינוס המשתתפים נרשמו למערכת השיבוץ וההתאמה של סייעתא, והודו מקרב לב למארגנים, בציינם את תועלת העצומה מהכנס המוצלח.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום