החיסון לקורונה של אסטרהזניקה יוצא משימוש בעולם

מחשש לתופעת לוואי מסוכנת החיסון לקורונה של אסטרהזניקה יוצא משימוש בכל העולם. החברה מסרה שהחיסון הוסר מהשווקים מסיבות מסחריות

יענקי פרבר | בריאות 8.5.2024 | 07:25

אילוסטרציה | צילום: unsplash

יצרנית התרופות האנגלו-שוודית אסטרהזניקה, מסירה את החיסון נגד קורונה ברחבי העולם, כך דיווח ה"טלגרף" הבריטי. החברה דיווחה גי החיסון גורם לתופעת לוואי נדירה.

העיתון דיווח כי לא ניתן עוד להשתמש בחיסון באיחוד האירופי לאחר שהחברה ביטלה מרצונה את אישור השיווק שלה.

הבקשה לביטול החיסון הוגשה ב-5 במרץ ונכנסה לתוקף ב-7 במאי, בקשות דומות יוגשו בבריטניה ובמדינות אחרות שאישרו את החיסון, בחודשים הקרובים.

ההחלטה לבטל את השימוש בחיסון אשר הוכרז על ידי בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה בתקופת הקורונה כ"ניצחון למדע הבריטי" וזכה להציל יותר משישה מיליון בני אדם.

החברה מסרה שהחיסון הוסר מהשווקים מסיבות מסחריות. כמו כן החיסון כבר לא מיוצר או מסופק, לאחר שהוחלף על ידי חיסונים מעודכנים שמתמודדים עם גרסאות חדשות. 

החיסון נבדק בחודשים האחרונים על רקע תופעת לוואי נדירה מאוד, הגורמת לקרישי דם וספירת טסיות דם נמוכה. החברה הודתה בבית המשפט כי החיסון "יכול, במקרים נדירים מאוד, לגרום ל-TTS" תסמונת הגורמת לכאבים בצד הפנימי של הקרסול ובכף הרגל.

התסמונת קשורה בלפחות 81 מקרי מוות בבריטניה, כמו גם למאות פציעות חמורות. החברה נתבעת על ידי יותר מ-50 קורבנות לכאורה וקרובי משפחה אבלים בבית המשפט.

אבל החברה הבהירה שההחלטה להסיר את החיסון אינה קשורה לתביעות בבית המשפט או להודאה בכך שהוא יכול לגרום ל-TTS. וטענה כי התזמון הוא צירוף מקרים טהור.

בהצהרה שמסרה נאמר: "אנו גאים בתפקיד שלנו לסיום המגיפה העולמית. על פי הערכות שלנו יותר מ-6.5 מיליון חיים ניצלו בשנה הראשונה בלבד ולמעלה משלושה מיליארד מנות סופקו ברחבי העולם.

"המאמצים שלנו הוכרו על ידי ממשלות ברחבי העולם ונחשבים באופן נרחב כמרכיב קריטי לסיום המגיפה העולמית. מכיוון שפותחו מאז חיסונים רבים לקורונה, יש עודף של חיסונים זמינים. הדבר הוביל לירידה בביקוש לאסטרהזניקה, שאינה מיוצרת או מסופקת יותר. לפיכך החברה קיבלה את ההחלטה להתחיל לבטח של אישורי השיווק של החיסון באירופה".

עוד נמסר מהחברה: "אנו נשתף פעולה עם רשויות רגולטוריות ברחבי העולם כדי ליזום ביטולי אישורי שיווק, שם לא צפויה דרישה מסחרית עתידית לחיסון".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום