שליח ארה"ב לאיראן שמר מסמכים מסווגים באימייל אישי שנפרץ

שליח ארה"ב לנושא המגעים עם איראן הוצא בשקט ובלי פרסום לחופשה ללא תשלום ביוני האחרון, והסיווג הביטחוני שלו הושעה על רקע חקירה של משרד החוץ שהתמקדה בדיווחים שלו וטיפול לא נכון במידע מסווג שזלג לגורמים עוינים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 8.5.2024 | 14:38

רוברט מאלי בחופשה | צילום: טוויטר

מחוקקים רפובליקנים חשפו האשמות מטרידות לפיהן השליח המיוחד לאיראן שהושעה של הנשיא ביידן, רוברט מאלי, אחסן חומר מסווג בחשבון האימייל האישי שלו ובטלפון הסלולרי שלו - שאליו פרץ בהמשך "פורץ סייבר עוין".

הרפובליקנים בוועדת החוץ והחוץ של הסנאט ביקשו ביום שני האחרון ממשרד החוץ לאשר את ההאשמות נגד מאלי, שהוצא בשקט לחופשה ללא תשלום ביוני האחרון, והסיווג הביטחוני שלו הושעה על רקע חקירה של משרד החוץ שהתמקדה בדיווחים שלו וטיפול לא נכון במידע מסווג.

מחלקת המדינה סירבה לחשוף את האופי המדויק של ההאשמות נגד מאלי, ועדת החוץ של הסנאט, ג'יימס ריש, ויו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, מייקל מקאול פתחו בחקירה משלהם בנוגע לעניין של מאלי.

השניים כתבו: "החקירות שלנו חשפו את המידע הבא והאשמות מטרידות. אנו מבקשים לאשר את המידע שגילינו, באופן ספציפי, אנו מבינים שהסיווג הביטחוני של מר מאלי הושעה כי הוא העביר לכאורה מסמכים מסווגים לחשבון האימייל האישי שלו והוריד את המסמכים הללו לטלפון הנייד האישי שלו", כתבו.

"לא ברור למי הוא התכוון לספק את המסמכים הללו, אך ההערכה היא שפורץ סייבר עוין הצליח לקבל גישה למייל ו/או לטלפון שלו ולהשיג את המידע שהורד", הוסיפו. 

המחוקקים ביקשו מבלינקן לספק מידע נוסף על כמות המסמכים שיש למאלי לכאורה במכשירים אישיים ורמת הסיווג שלהם. הם גם רצו לדעת האם מאלי ניסה לשלוח את החומר המסווג למישהו ללא אישור ביטחוני והאם איראן אחראית לפריצה לכאורה". 

ב-2015, ה-FBI פתח בחקירה פלילית נגד שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון בגין התנהגות דומה להאשמות נגד מאלי. קלינטון אחסנה עשרות אלפי מיילים מתקופתה במשרד החוץ בכמה שרתים פרטיים לא מאובטחים שונים - כולל 81 רשתות דוא"ל עם מידע מסווג.

ה-FBI קבע כי קלינטון הייתה "רשלנית ביותר" וכי ייתכן שסוכנים עוינים קיבלו גישה לחשבון האימייל האישי שלה אך לא האשימו אותה בפשע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום