מבצע הריסה רחב היקף: 600 שוטרים פשטו על הנגב

במהלך הפעילות ניסו מספר מוחים ששהו במקום להיכנס אל תוך שטח המבנים המיועד להריסה ולהפריע לשוטרים בביצוע פעילות האכיפה. המוחים נהדפו על ידי השוטרים כשאחד מהם, תושב המקום, נעצר לחקירה בגין תקיפת שוטר

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 8.5.2024 | 18:37

הריסות בנגב | צילום: דוברות המשטרה

מעל 600 שוטרים של המחוז הדרומי פועלים מאז שעות הבוקר (רביעי) לסייע לרשות לאכיפה במקרקעין באכיפת צווי הריסה שיפוטיים של מבנים בלתי חוקיים שנבנו בפזורת אום בטין בנגב תוך שמירה על הסדר הציבורי, זאת במטרה לאכוף את החוק ולחזק המשילות בדרום.

בתום אישור תכניות של מפקד מחוז הדרום - ניצב אמיר כהן, ולאחר השלמת כלל ההכנות המבצעיות לכך, החלו הבוקר כוחות משטרה גדולים של המחוז הדרומי בסיוע לוחמי מג"ב להיערך בצירים ובשטחים הפתוחים בסמוך לפזורת אום בטין, ולסייע לרשות לאכיפה במקרקעין לאכוף צו בית משפט שאושר בשלוש ערכאות, בכלל זה ערכאת בג״צ, נגד צביר מבנים בלתי חוקיים אשר נבנו בשטח המיועד לתשתית לאומית - סלילת המשך כביש 6. 

ראוי לציין כי קדמו לפעילות ניסיונות רבים להדברות מול מחזיקי המבנים במטרה להגיע לפשרה ולמצוא חלופות מתאימות, אך כולם נדחו ע"י מחזיקי המבנים.

במהלך הפעילות ניסו מספר מוחים ששהו במקום להיכנס אל תוך שטח המבנים המיועד להריסה ולהפריע לשוטרים בביצוע פעילות האכיפה.

המוחים נהדפו על ידי השוטרים כשאחד מהם, תושב המקום, נעצר לחקירה בגין תקיפת שוטר.

פעילות זו מצטרפת לשורה ענפה של פעולות אכיפה משמעותיות שמבצע המחוז הדרומי ומטרתן לאכוף את הציות לחוק ופסיקות בתי המשפט, מניעת בנייה בלתי חוקיות והשתלטות על קרקעות מדינה תוך חיזוק המשילות ושמירת הסדר הציבורי, בהתאם למדיניות הנחושה שהתווה מפקד המחוז שעמד מקרוב על היערכות הכוחות בפעילות המבצעית בשטח.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום