ישראל לארה"ב: "עצירת משלוח הנשק תחבל במאמץ להשבת החטופים"

בישראל הבהירו לאמריקניים כי האכזבה היא לא רק מהקפאת הנשק, אלא גם מהעובדה מהדלפת הדברים לתקשורת. המסר הישראלי לארה"ב: "צריך להפעיל לחץ על חמאס, ולא על ישראל"

אביחי חבר | מדיני 8.5.2024 | 20:07

פגישת נתניהו ביידן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בכירים ישראלים הביעו בימים האחרונים תסכול עמוק בפני בכירים אמריקניים בעקבות החלטת ממשל ביידן להשהות משלוח נשק שהיה אמור לצאת לישראל, והביעו דאגה מכך שהמהלך יחבל במאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים.

על פי דיווח ב'וואלה', מקורות שמעורים בנושא אמרו שישראל הבהירה לממשל ביידן כי היא מאוכזבת לא רק מההחלטה להקפיא את משלוח הנשק, אלא גם מהעובדה שהממשל הדליף את הדברים לתקשורת ותידרך כתבים בנושא.

בישראל הדגישו לארה"ב כי הדאגה היא מכך מכך שהמהלך האמריקני בעיתוי הנוכחי, תוך כדי המשא ומתן בקהיר, יפגע במאמצים להשיג עסקה חטופים והפסקת אש, כך אמרו המקורות שמעורים בנושא.

ישראל מודאגת מכך שבחמאס ישאבו עידוד מהלחץ האמריקני על ישראל ויסרבו לכל התגמשות במו"מ וכך לא ניתן יהיה להגיע להסכם.

המקורות ציינו שהמסר הישראלי לארה"ב היה שממשל ביידן צריך להפעיל לחץ על חמאס ולא על ישראל, וכי ישראל מצפה שארה"ב תמשיך לעמוד לצידה כשהיא נלחמת בחמאס.

כזכור, שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין אישר היום בשימוע בקונגרס כי ארה"ב בוחנת מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה וזאת בהקשר של האירועים ברפיח.

"לא קיבלנו החלטות סופיות. השהנו את המשלוחים. הבהרנו שאנחנו מתנגדים לפעולה ישראלית ברפיח שלא תיקח בחשבון את שלומם של האזרחים הפלסטינים בעיר", אמר אוסטין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום