מתקפה פוליטית על הפרשת וינטר: "מדובר בשערורייה"

"לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש". כך סבור שר הביטחון לשעבר

קובי עוזיאלי | פוליטי 8.5.2024 | 20:06

סמוטריץ' וליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זעם בימין הפוליטי לאור הפרשתו של תת אלוף עופר וינטר מצה"ל ואי קידומו הלאה לתפקיד אלוף.  

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ תקף ואמר: "הדחת וינטר זו טעות בכל כך הרבה רמות.

אסור היה לרמטכ״ל לעסוק במינויים וחילופי תפקידים, מי שאחראי לכישלון הצבאי מהגדולים שידענו לא יכול לבנות את הצבא של הדור הבא.

יואב גלנט והרצי הלוי בהערכת מצב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

וינטר הוא קצין התקפי שלא היה שותף לקונספציה והוא מוצא את עצמו מודח באמצע המלחמה. עולם הפוך".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "ההתנהלות הרשלנית וחסרת האחריות של גלנט - לוותר על קצין מצטיין ומוערך כמו עופר וינטר היא המשך ישיר של ההתנהלות הלקויה שלו והמחדלים במשך כל החודשים האחרונים."

שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, הגדיר את ההחלטה "שערוריה". ליברמן כתב: "‏הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא״ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה״ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה״ל מאז היווסדו". 

תא"ל עופר וינטר | צילום: Miriam Alster/Flash90

לדבריו, "מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר. אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון".

"מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".

יו"ר מפלגת 'נעם', סגן השר ח"כ אבי מעוז מסר בתגובה לאי קידומו של תת אלוף עופר וינטר והדחתו מצה"ל: "במקום שהרצי הלוי יודח, שר הביטחון מאשר לו להדיח את אחד מהקצינים הלוחמניים והאיכותיים ביותר שיש בצה"ל. מי שלא רצה את עופר וינטר כאלוף, יקבל אותו כשר ביטחון".

ח"כ משה סעדה מ'הליכוד' הביע את זעמו על המהלך וכתב: "קצין התקפי כמו עופר וינטר היה צריך לשבת מזמן סביב שולחן המטכ״ל ולא להיות משוחרר משירות. העובדה שמתחילת המלחמה לא נמצא לו שום תפקיד ולא פנו אליו על מנת שיסייע בניהול הלחימה חרף נסיונו הקרבי העצום, היא תעודת עניות לרמטכ״ל שממשיך לעצב את הצבא לבא אחריו בצלמו בדמותו וע״פ הקונספציה שלו". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום