פרשת תרומה תשפ"ב, רזרב, יקב פלם

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: קברנה סוביניון רזרב, יקב פלם

שרגא גבהרד | יין ואלכוהול 4.2.2022 | 10:24

צילום: באדיבות המצלם

פרשת תרומה תשפ"ב, קברנה סוביניון רזרב, יקב פלם

יין הפרשה

יש לנו השנה שני דברים מיוחדים, השנה היא שנת שמיטה, והיא גם שנה מעוברת ויש בה שלושה עשר חודשים, וזה עשוי להביא לנו בחודש אדר שתי הפתעות נעימות:

א _ כבר הזכרתי בשבועות הראשונים של השנה, שבתכנית המקורית לא עושים את שנת השמיטה מעוברת, כדי לא להכביד על השוק, אלא מקדימים את העיבור בשנה, ובדיעבד אפשר גם לדחות אותה לשנה הבאה, בהתאם למזג האויר (סנהדרין יב/א). בכל זאת רואים אנו השנה שמיטה מעוברת, זה מפני שלא כל העם עדיין בארצו, והשמיטה היא רק מדרבנן, אם יבוא משיח, ויקבץ את נידחי ישראל (רמב"ם מלכים יא/ד). ממילא תחזור השמיטה להיות מדאורייתא, ויצטרכו לבטל את אדר ב', ובעוד שבוע וחצי יהיה לנו, לא 'פורים קטן', אלא פורים אמיתי.

ב _ חזקיהו המלך עיבר את ניסן בניסן ולא הודו לו (ברכות י/ב). מה היה הסיפור? אבא שלו היה המלך אחז הרשע, שלא איפשר את עבודת בית המקדש. אחז מת יום או יומיים לפני ראש חודש ניסן, וחזקיהו הצדיק, החליט לארגן קרבן פסח בטהרה, הוא עשה חשבון שתוך שבועיים העם לא יספיק, כי זה דורש הרבה הכנות. על כן החליט לעשות עוד חודש אדר, ויהיה זמן ששה שבועות עד פסח, הרעיון נהדר, אבל הוא נזכר ברגע אחד אחרי הרגע האחרון, כשכבר נהיה ראש חודש ניסן, הוא אמר: זה לא 'ניסן' אלא 'אדר שני', החכמים לא הסכימו איתו, כי לא מחזירים את גלגל הזמן אחורנית. אבל 'מלך פורץ גדר' (ב"ק ס/ב), עיבר בלי הסכמת החכמים. אם יבוא השנה בעזרת ה' המשיח, כמה ימים לפני ראש חודש ניסן, הלא המשיח הוא מבני בניו של חזקיהו, מדוע שלא ירצה להמשיך את מסורת אבותיו, ויקבע לנו עוד חודש אדר, אמנם כבר היו שנים, אבל אפשר לדחוף גם שלישי, ועדיין פסח יהיה ב'חודש האביב', כי חודש האביב נמשך עד 27 באפריל. אפילו עם התקופה האסטרונומית זה מסתדר, שהיא ב-21 באפריל, זה יוצא השנה, שנה מעוברת, ביום האחרון של חול המועד פסח.

ההפתעות מעניינות, ומסתבר ששתיהן לא רק קשורות ליין, אלא גם מסובכות. אם פורים יהיה בעוד שבוע וחצי, זאת אומרת שאיני בטוח שיהיה לי די יין עבור הדרישה שתקפוץ פתאום בבת אחת. אני צריך להתארגן לכך, בעזרת ה'.

ההפתעה שניה, היא אם המשיח ירצה לעשות פסח בטהרה, אני די מבין כיצד אפשר לארגן את זה, תנור מאבן, כלים מפלסטיק, אבל החג דורש גם יין, טהרת היין  צריכה להתחיל מהבציר, זה לא בפורים ולא בערב פסח. רק בסוף הקיץ, אז נוכל להתארגן עם יין טהור, בעזרת ה' בקרוב. אמן.

והשבוע פתחתי 'קברנה סוביניון רזרב' 2019 של 'יקב פלם' אחרי שאת הקודם טעמתי כשיצא לשוק שזה היה לפני כמעט שנה.

היום היין הרבה יותר אלגנטי ומוכן אבל עוד דרך ארוכה לפניו.

בצבע, אדום כהה לכיוון השחור מבריק ונעים לעין.

ריח מאופק של פירות טריים, אדומים ושחורים. גוף בינוני, טעם של ממתק, טיפה מרירות בקצה, סיומת ארוכה ונעימה.

12 חודשי חבית, 15% אלכוהול.

כשרות: רבנות איזורית , בית יוסף .o.k המחיר 180₪.

לחיים ושבת שלום

פורים שמח

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום