שרידי יהודים שנרצחו בשואה נקברו מחדש

טקס מיוחד נערך בעיירת לוניניץ בבלארוס, לשרידי יהודים שנרצחו על ידי הנאצים במהלך השואה. באירוע השתתפו נציגי הרשויות המקומיות, שגריר ישראל, ודיפלומטים נוספים, כולל אורחים מישראל, ונציגים של הקהילה היהודית של פינסק

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.5.2022 | 08:30

בית קברות | צילום: pixabay

בשבוע שעבר נערך טקס קבורה מחדש של שרידי יהודים שנרצחו על ידי הנאצים בעיירה לוניניץ בבלארוס. באירוע השתתפו נציגי הרשויות המקומיות, שגריר מדינת ישראל בבלארוס אלכס גולדמן-שיימן, והמזכירה הראשונה של השגרירות יקטרינה ליטבק, אורחים מישראל, ונציגים של הקהילה היהודית של פינסק, ואישי ציבור נוספים. "זהו כבוד גדול עבורי להשתתף בטקס" אמר השגריר, "בסוף הקיץ האחרון נודע לנו כי בעיירת לוניניץ, התגלה קבר אחים של יהודים שנהרגו על ידי הנאצים בשואה".

השגריר הודה לשלטונות ולרשויות המקומיות: "אני רוצה להודות לצד הבלארוסי על ההבנה שהפגינו בפנייתנו ועל הנכונות המיידית להעניק סיוע בנושא כל כך רגיש. בדת היהודית יש חשיבות רבה לנושאי הקבורה והיחס לקברי יהודים, ואנו אסירי תודה לרשויות בכל הרמות, שכיבדו את רגשותיהם של קרובי היהודים שמתו כאן".

"מאז קום המדינה אנחנו בישראל עושים הכל כדי לשמר את זכר טרגדיית השואה. זוהי חובתנו, חובתנו למתים ולניצולים, לאלה החיים היום ולדורות הבאים. חובתנו היא לזכור את הקורבנות, לזכור את חיילי הצבא האדום ויחידות הפרטיזנים, לזכור את הצדיקים, שהיו רבים מהם בבלארוס".

"אנו מעריכים מאוד את המאמצים שעשתה הרפובליקה לשמר את זיכרון השואה. חשוב מאוד שבמדינה שאיבדה 800,000 מאזרחיה היהודים בשואה, לא ישכחו אותם. הם היו חלק מאותו שליש מאוכלוסיית בלארוס, שהושמדה על ידי הנאצים במהלך המלחמה".

השגריר סיים: "בסיום דברי אני רוצה להדגיש שמדינת ישראל מודרנית, חזקה ומשגשגת היא ערובה לביטחון העם היהודי, ערובה לכך שזוועות השואה לא יחזרו על עצמם לעולם" אמר שגריר ישראל בטקס. עד כה התגלו בשטח בלארוס מקומות קבורה לא ידועים של קורבנות השואה, וחפירות נערכות באתרי השמדת יהודים על ידי הנאצים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום