תחנת הדלק הטעתה את הנהגים - זה העונש שספגו

במסגרת הסדר טיעון הוטל קנס של אלפי שקלים הוטל על תחנת דלק בתל שוקת וזאת לאחר חקירה של משרד האנרגיה, בה נמצא כי תחנת הדלק פרסמה מחיר מפתה בשילוט, אך גבתה בפועל סכום גבוה יותר עבור כל ליטר

קובי ברקת | חדשות בארץ 18.5.2022 | 10:42

משאבת דלק | צילום: pixabay

החטא ועונשו: בית משפט השלום בבאר שבע אישר הסדר טיעון מול תחנת התדלוק "דלק תל שוקת" (מספר תחנה 2906) בצומת תל שוקת, שהואשמה בשני סעיפים: הצבת שלט חיצוני המציג מחיר דלק הנמוך מהמחיר הנגבה בפועל ואי הצבת שילוט פנימי של מחירים בתוך התחנה. 

למעשה מכרה התחנה בנזין במחיר העולה ב-9 אגורות על המחיר שהוצג בשלט מחוץ לתחנה, שעמד על 6.04 ₪ לליטר בנזין. כמו כן, על גבי השלט מחוץ לתחנה פורסם כי מחיר הסולר הוא 6.93 ₪ לליטר סולר, כשבפועל נגבה סכום גבוה יותר ב-18 אגורות.

 נציג תחנת הדלק הודה בפני בית המשפט באשמה המיוחסת לבעלי התחנה, שנקנס, כאמור, ב-15 אלף ₪. כמו כן, הטיל בית המשפט על התחנה קנס על תנאי בגובה של 30 אלף ₪ במקרה של ביצוע עבירה דומה בשנתיים הקרובות. 

את המקרה גילו מפקחים של מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה במסגרת פעילות שוטפת בשנת 2021 ולאור הממצאים, נפתחה חקירה והוגש כתב אישום נגד התחנה ובעליה.  

ממינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה נמסר כי הוא ממשיך בכל העת לערוך ביקורות בשטח, הן לאיכות מוצרי הדלק בתחנה והן למחיר המרבי המותר לגבייה, לטובת ציבור הנהגים במדינת ישראל.

במשרד קוראים לציבור הנהגים באם נתקלו בתחנה המוכרת במחיר גבוה מהמחיר המרבי או תחנה בה לא קיים שילוט המציג את המחירים, לפנות לתלונות הציבור באתר המשרד.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום