קריסה מוחלטת בחניונים: "אנשים תקועים ללא מים או שירותים"

השערורייה במירון: אלפי נוסעים מעידים כי הם תקועים למעלה משלוש שעות בחניונים, בלי מים או נוחיות. לדבריהם הם צועקים ומתחננים לצאת מהמקום ולהגיע להר מירון שוהים כבר כמה אלפי מתפללים שהגיעו להדלקה היחידה של הרבי מבאיאן | תיעוד מטריד

משה ויסברג | חדשות בארץ 18.5.2022 | 21:19

ההמונים בחניון לצד המדורות שהדליקו | צילום: ישראל קאהן

הקריסה במירון: למרות שבהר עצמו נמצאים כמה אלפים בודדים, בחניון ליד אליפלט ישנם אלפי אנשים, נשים וטף שתקועים ללא תנאים בסיסיים וזאת לאחר שהרשויות החליטו לחסום את ההר.

מתפללים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מספרים בכאב ובדמעות כי "אין חשמל, אין תאורה, אין מים. אנשים מותשים אחרי למעלה מ-5 שעות על הכבישים. מבוגרים נשים וילדים באוטובוסים. יש כאן קריסה מוחלטת". לדבריהם, "אין פה תאורה, אנשים תקועים ללא מים או שירותים.... ממש קשוח. זה לא חניון הריענון שהכשירו בכביש שש, זה פשוט שטח גדול בלי כלום". 

"זה נקרא שמינו פרוייקטור למירון? זה משרד התחבורה? איפה כל האחראים על האירוע הזה?", שואלים בכאב הנוסעים. במקביל מדווחים אנשים שנמצאים במקום כי השעה האחרונה החלו בהדלקות ספונטניות של מדורות בחניון.

בעקבות כך, בחסידות באיאן קיצרו את ריקודי ההדלקה כמעט בשעה עקב ההחלטה של המשטרה והממונים שלא מכניסים קהל להר עד שמסיימים את ההדלקה, המפיק מוטי רבינוביץ' הודיע כי עקב החלטת המשטרה נאלצים לסיים את האירוע משום חב לאחריני. לאחר שחסידי באיאן פינו את ההר, 110 אוטובוסים קיבלו אור ירוק ממפקד מחוז צפון ליציאה מהחניונים לכיוון מירון.

 

הקריסה בחניונים | צילום: ח. כהן

במטה ההסברה - הילולת רשב"י טענו כי מתחם ההילולה הגיע לתפוסה מלאה ובהתייעצות משותפת של מפקד מחוז צפון והפרוייקטור הוחלט על עצירת המתנה של האוטובוסים הממתינים בחניוני ויסות. ברגעים אלו מתקיימת הערכת מצב לקביעת מועד המשך הזרמת התנועה. "בטיחות החוגגים חשובה לנו ואנו מתנצלים בפני הממתינים", נמסר. במטה ההסברה הבטיחו כי ישחררו 20 אוטובוסים. 

‏ח"כ מאיר פרוש מגיב בכאב על הנעשה במירון: "היה כעת מעמד מרומם ומרגש עם כל המסורת, אך מעיב על זה שעקרו לנו אירוע חגיגי חרדי, יהודי, ביום כזה חגיגי. אני מקבל דיווחים על מה שקורה בכל הארץ. יש כאן מספר כוחות ביטחון כמספר החוגגים. אסור לנו לשכוח את אלה שלא מצליחים לעלות"

ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב בחריפות לקשיים שמערימות הרשויות: "אלפי נוסעים, גברים, נשים וילדים תקועים בחניונים כבר למעלה משלש שעות למרות שהר מירון לא עומד בכמות הקיבולת שנקבעה בנהלים. התקשורת החרדית צריכה לסקר את גודל השערורייה ולסייע בפתרון העניין תוך הקפדה על כללי בטיחות, למרות שמנסים להשתיק אותם באמצעות כל מיני דרכים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום