ברקע המצב הפוליטי הרעוע: ביידן מגיע לישראל

למרות המצב הפוליטי הרעוע והאפשרות כי הממשלה הנוכחית תקרוס, ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שנדחה לפני כשבועיים, נקבע שוב לעוד חודש. הביקור צפוי לכלול ביקור בסעודיה וגם ברשות הפלסטינית ובמזרח ירושלים ללא נוכחות ישראלית, מעשה שיתפרש כ'חלוקת ירושלים'

קובי עוזיאלי | מדיני 13.6.2022 | 07:32

ביידן על המטוס הנשיאותי | צילום: פלאש 90

אחרי דחיית הביקור, התאריך המסתמן לביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל הוא ט"ו תמוז תשפ"ב, ה-14 ביולי 2022, כך מפרסמת גילי כהן ב'כאן 11'. לפי גורם המעורה בפרטים, הממשל האמריקני צפוי להודיע על הביקור בשעות הקרובות, וצפוי לכלול ביקור של ביידן גם בסעודיה.

עוד דווח מפי גורמים מדיניים כי ביממה האחרונה קיימה ברברה ליף, בכירה במשרד החוץ האמריקני, פגישות בישראל וברשות הפלסטינית כהכנה לביקור ביידן, שצפוי להתקיים ברקע המשבר הפוליטי בישראל.

ביקורו של ביידן היה אמור להתקיים החודש, אך לפני כשבוע, עודכנו גורמים בישראל על דחייתו לחודש יולי. בשבוע שעבר אמרה דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, כי לא מדויק לומר שביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל נדחה - משום שטרם נקבע מועד לביקור. בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן, אמרה אז הדוברת כי תאריך הביקור עדיין מצוי בדיונים ומעולם לא נקבע תאריך סופי.

בנט בביקור אצל ביידן. צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

כעת כאמור צפוי הבית הלבן לפרסם הודעה רשמית על הביקור בישראל, ברשות הפלסטינית ובסעודיה. מדובר בביקור ראשון של ביידן כנשיא, לאחר שכבר ביקר בעבר בישראל כסגנו של הנשיא ה-44 ברק חוסיין אובמה, אז היה בנימין נתניהו ראש הממשלה.

לפי התוכנית של הממשל האמריקני - ביידן יבקר בבית חולים במזרח ירושלים, ללא נוכחות ישראלית. למרות זאת, בצל התכנונים, ביקורו של ביידן במזרח העיר תלוי גם בשיקולי אבטחה ובהתאם למצב הביטחוני באותם ימים. למעשה, לביקור שכזה יהיו השלכות מדיניות, כאשר ביקור של נשיא אמריקני במזרחה של הבירה "מחלק את ירושלים" הלכה למעשה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום