היועמ"שית מסתייגת ממינוי רמטכ"ל בתקופה בחירות

בשבועות האחרונים מקדם שר הביטחון גנץ הליך בחירה לרמטכ"ל חדש. הבוקר, בצל ההחלטה על פיזור הכנסת, גלי בהרב-מיארה מבהירה את עמדתה בנוגע למינוי רמטכ"ל בעת הזו

ארי קלמן | פוליטי 22.6.2022 | 09:39

בני גנץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם היציאה לבחירות הודיע אמש שר הביטחון בני גנץ כי למרות הכל הוא שואף להמשיך ולהביא בקרוב למינוי רמטכ״ל לצה״ל, וכי הוא ימשיך בפגישות עם המועמדים בימים הקרובים.

אמש שיגרו ראשי גוש נתניהו מכתב משותף ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לעצור את כל המינויים בתקופת הבחירות, מחשש להשפעה על הבחירות.

הבוקר (רביעי) שיגרה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, חוות דעת משפטית בה היא מבהירה כי מינוי רמטכ"ל בעת הזו הוא בעייתי, לדבריה, יש לעשות זאת "בכפוף לכללים הנוגעים לקבלת החלטות בידי הממשלה בתקופת בחירות".

"ככלל", הבהירו בלשכת היועצת המשפטית, "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים בכירים שאינם במסגרת הליך תחרותי, אלא אם קיים צורך חיוני באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע, ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר בנסיבות העניין".

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי), ד"ר גיל לימון, הבהיר את הדברים על דעת היועצת המשפטית לממשלה, במסגרת מענה שהועבר הבוקר לפניית היועץ המשפטי של מערכת הביטחון.

היועץ המשפטי למערכת הביטחון התבקש לקיים בדחיפות בחינה פרטנית של האפשרות למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות, תוך התייחסות לחיוניות בקידום הליך המינוי בעת הזו. לאחר קבלת עמדתו, הדברים ישובו וייבחנו ע"י היועצת המשפטית לממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום