תביעת הפליה: שווי בית של בעלים שחור לעומת לבן

זוג מבולטימור תובע חברת שמאות בגין אפליה שגרמה להם עגמת נפש ונזק. הזוג הזמינו שמאי לביתם בתקווה לנצל את הריביות הנמוכות ולמחזר את המשכנתא שלהם. אך הם קיבלו שווי נמוך כי הם היו בצבע הלא נכון מבחינת השמאי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.8.2022 | 10:24

אילוסטרציה | צילום: Pixabay

ניית'ן קונולי ואשתו, שני מוט, תושבי מדינת מרילנד בארה"ב הזמינו חברת שמאות שתעריך את ביתם, אך הם גילו שבגלל שהם שחורים, הבית קיבל שווי נמוך ב-300,000 דולר מערכו האמיתי, בני הזוג הגישו תביעה במרילנד. הם בדקו וגילו שהבית שלהם שווה הרבה יותר מ-450,000 הדולרים ששילמו עבורו בשנת 2017. מחירי הדירות עלו ברחבי המדינה מאז המגיפה, בבולטימור, הם עלו ב-42% בחמש השנים האחרונות.

הם הזמינו חברת שמאות ממרילנד שהעמידה את שווי הבית על 472,000 דולר, דבר שגרם לחברת המשכנתאות, לדחות את בקשת בני הזוג לקבל הלוואת מימון מחדש כדי לשחזר את המשכנתא.

ד"ר קונולי אמר ל'ניו יורק טיימס' שהוא יודע למה: הוא, אשתו ושלושת ילדיו, בני 15, 12 ו-9, הם שחורים. הוא פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ד"ר קונולי הוא מומחה למורשת העליונות הלבנה בערים אמריקאיות, וחלק ניכר מהמחקר שלו מתמקד בתפקיד הגזע בשוק הדיור.

חודשים לאחר אותה הערכה ראשונה, בני הזוג ביקשו הלוואת מימון נוספת, הסירו תמונות משפחתיות וביקשו מידיד לבן, פרופסור נוסף של ג'ונס הופקינס, להעמיד פנים שהוא בעל הדירה. השמאי השני שהגיע מטעם אותה חברה העריך את הבית ב-750,000 דולר. עכשיו הזוג תובע את חברת השמאות על אפליה גזענות וגרימת נזק ועוגמת נפש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום