הפנטגון: "התחלנו בבניית המזח הימי בעזה" - בצה"ל ישתפו פעולה

דובר הפנטגון פטריק ריידר הודיע כי ארצות הברית החלה בבניית הרציף הימי מול חופי רצועת עזה. בצה"ל אישרו כי ישראל משתתפת ביוזמה חדשה של ארה"ב להרחבת כניסת הסיוע ההומינטרי לרצועת עזה

יענקי פרבר | חרבות ברזל 25.4.2024 | 22:25

בניית המזח | צילום: באדיבות המצלם

הפנטגון הודיע כי ארה"ב החלה בבניית המזח הזמני הצף מול חופי הרצועה. מצה״ל נמסר כי ישראל תשתתף ביוזמה חדשה של ארה״ב להרחבת כניסת הסיוע ההומינטרי לרצועת עזה.

היוזמה החדשה של הציר הלוגיסטי מהחוף בעזה בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית, יוזמה זותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל יפעל בכדי לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית ליוזמה, אשר כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לרצועת עזה. ההשתתפות של צה"ל ביוזמה מדגישה את העבודה משותפת עם הארגונים הבינ״ל להכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".

על רקע הדיווח על הבניה, אתמול דיווחנו כי מחבלים שיגרו ביום שלישי האחרון פצצות מרגמה לעבר סיור של עובדי סיוע בין-לאומיים ונציגי או"ם בצפון רצועת עזה. באירוע לא היו נפגעים. הסיור הופסק מיידית והנציגים הזרים עזבו את המקום.

עובדי הסיוע והנציגים מהאו"ם הגיעו להתרשם ולבחון את אזור הנמל הימי שהוקם בצפון הרצועה, האמריקניים מקימים נמל צף בהנחיית הנשיא ביידן. מדובר במזח צף שישמש להכנסת סיוע לרצועת עזה דרך הים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום